Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Håber der er en der kan give et par råd?

Jeg er udlært smed og skal her efter sommerferien læse til maskinmester. Er dog så heldig at mit gamle firma vil bruge mig, hvis jeg bare opretter et CVR nummer. Så jeg har mig et studiejob:)

Tænker jeg nok kommer til at overstige de 50.000 til pmv, så hvordan skal jeg gøre det?

Hvad ska jeg betale til?
Hvad slags forsikring ska jeg ha?
Er det svært at holde regnskab?
Evt Ulemper ved at have det som studie job?

Hvis i ellers har gode råd, fortæl mig det endeligt :)

Mange tak Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonHornsyld:

Hej. Håber der er en der kan give et par råd?

Jeg er udlært smed og skal her efter sommerferien læse til maskinmester.

1:

Er dog så heldig at mit gamle firma vil bruge mig, hvis jeg bare opretter et CVR nummer. Så jeg har mig et studiejob:)

2:

Tænker jeg nok kommer til at overstige de 50.000 til pmv, så hvordan skal jeg gøre det?

3.

Hvad ska jeg betale til?
Hvad slags forsikring ska jeg ha?
Er det svært at holde regnskab?
Evt Ulemper ved at have det som studie job?

Hvis i ellers har gode råd, fortæl mig det endeligt :)

Mange tak Simon

Det vil kunne være en risiko - hvis du ikke har klart flere kunder. Er det din gamle arbejdsplads der nu bare vil ha faktura i stedet for at ansætte dig, så er der klar risiko. Det er mest for dem, hvis du ikke betaler din skat selv, men hvis du gør det i selskabsform, så vil det være en alvorlig risiko for dig selv  (triple beskatning)

2:

Oprette alm enkeltmandsvirksomhed med moms

3:

I princip ikke noget som enkeltmandsvirksomhed (risiko for affaldsafgift afh af omsætning)

Ingen lovpligtig forsikring - men arbejdsskade og ansvarsforsikring hvis du ødelægger noget vil være klart at anbefale + indbo hvis du har udstyr i firmaet

Ja og nej. Det er som at mure, hvis man kan det er det let nok, ellers kan man lave masser af fejl, men man jo lave meget af daglige selv, og så overlade moms og regnskab til en proff online

Ulempe i forhold til SU - som kan klares via VirksomhedsSkatteOrdningen VSO - som så bare er klart mere komplieret at bruge korrekt - men kan udskyde indtægt til efter SU

Læs evt E-BOG om personlig virksomhed som kan lette beslutningen og holde dig fri af mange fejl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det er et større firma, de må ikk ansætte mig som deltid ell lignende. 

de har mange firmaer udefra og er et stabilt firma. 

Har lige købt e bogen:) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

som personlig virksomhed er det som heller ikke et problem for dig

For dem kan det være det, hvis ikke du betaler din skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu er nervøs for det med at regne skatten ud og moms, kan man så indbetale skat hver måned fx. 50-60% procent ?
Så man ikk lægger inde med en masse penge som faktisk ikke er mine :)
Nogle fif til hvordan man gør det nemt for sig selv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

moms nytter det ikke at være nervøs for. Den SKAL du helt enkelt fakturere og kunne regne ud hele tiden og indbetale i starten kvartalsmæssigt med 25% på din fakturering (20% af totalen)

Af resten kan du lægge 44% til side så dækker det skat men brug forskudsopgørelse og ret den flere gange under året, så trækkes skatten korrekt

Du skal kunne det med moms og du skal kunne føre løbende regnskab, drift og status og indberette moms kvartalsvis og udvidet selvangivelse når året er slut. Eller skal du betale dig ti hjælp. Det behøver ikke være ret dyrt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen.

Hvad vil du anbefale mig at gøre? PMV eller enkelt.?


Kan man efter et par måneder skifte over hvis man kan se at overskuddet er for højt? hvad skal man så gøre?



Et andet spørgsmål er, hvis jeg nu får 280 kr i timen, og jeg skriver min regning til firmaet, skal jeg så have 280kr i timen + 20% af det samlet beløb? eller hvordan fungere det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonHornsyld:

Tusind tak for hjælpen.

1

Hvad vil du anbefale mig at gøre? PMV eller enkelt.?


2

Kan man efter et par måneder skifte over hvis man kan se at overskuddet er for højt? hvad skal man så gøre?



3

Et andet spørgsmål er, hvis jeg nu får 280 kr i timen, og jeg skriver min regning til firmaet, skal jeg så have 280kr i timen + 20% af det samlet beløb? eller hvordan fungere det?

1 Det kan du godt men da det jo er en momsregistret som du fakturerer ville jeg bare starte direkte med alm enkeltmandsvirksomhed

2 ja det kan man

3 ja det skal du + 25% (+ evt penge til ferie for du får ikke feriepenge og sygdom ligeså og evt pension)

Læs evt om PMV og alm enkeltmands i min E-BOG HER   Jeg synes du virker noget usikker på det med moms og regnskab, så jeg ville finde en online bogholder. De kan findes for ca 400 kr + moms per måned. Vær stadigt opmærksom på evt problemer fordi du næppe er ægte selvstændig men bare forsætter hos samme arbejdsgiver nu som en der fakturerer - den problematik har du fået link om tidl- men tal evt med en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Simon, 

Jeg er uddannet jurist fra Dean & Andersen Law Firm, Vi er et kontor med speciale i erhvervsret og opstart af virksomheder :) 

se endeligt vores hjemme dalaw.dk eller ring 26 96 21 76 for en uforpligtende samtale :) 

med venlig hilsen

 

Anas Salman 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)