Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med 2.500 varenumre

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lave en webshop med 2.500 varenumre. Købene er fagfolk/B2B og derfor er det super vigtigt at det er nemt og lige til.

Det skal være samme princip som ved Bilbasen, eksmpelvis. Først mærke, model og efterfølgende 1-3 produkter som kan vælges imellem.

Kan dette sættes op i wordpress, eller skal helt anden platform til at håndtere dette? - eventulet andre forslag til hvordan man nemt kan organisere så mange varenumre, på hvilken platform, og hvordan dette gøres i praksis?

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt gøres i WordPress med eksempelvis WooCommerce. Der findes også nogle gode plugins til at importere data, hvis du er så heldig at have varenumrene i XML, XLS eller lignende.

Skal dine B2B-kunder købe og betale direkte via shoppen eller får de tilsendt en faktura efterfølgende?

Venligst,
Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Kenneth.

Planen var der skulle betales direkte ved shoppen gennem betalingssystem.

Målgruppen er primært B2B, men det vil samtidig forventes ca. 1/3 af salg B2C, så derfor denne løsning.

Mvh.

Morten

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, hvis du også forventer nogle B2C-kunder så giver det selvfølgelig god mening, at give mulighed for at betale direkte ved checkout. 

Jeg vil mene at dit bedste bud er WooCommerce eller Magento. Magento findes både i en betalt og en gratisudgave, og det kan du se lidt nærmere på her. Jeg har arbejdet en del med begge, og som udgangspunkt vil jeg mene at WooCommerce er bedre til et simpelt setup mens Magento nemmere kan håndtere lidt mere komplekse butikker. Desuden er Magento nemmere at redigere mange produkter i samtidigt (bulk edit) hvis dine produkter tit ændrer pris, tekst, billeder eller lignende. 

Der er utrolig mange ligheder og i sidste ende skal du måske overveje, om du skal have andre ting end blot en webshop: Magento er *udelukkende* en webshop og er specielt designet til det. WooCommerce er en del af Wordpress og dermed en del af et større content management system som også kan indeholde eksempelvis blog eller andet journalistisk indhold.

Læs eventuelt lidt her: http://www.elegantthemes.com/blog/resources/woocommerce-vs-magento-which-e-commerce-platform-is-right-for-you

- Kenneth

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg undersøger dine interessante idéer. - endnu en gang tak.

Tilmeldt 27. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

For så mange SKU'er tror jeg, at WordPress måske ikke er en god idé. Hvis du vil køre en e-handel på WP, skal du installere WooCommerce-plugin. Alle disse plugins vil påvirke hjemmesidenes ydeevne. En bedre mulighed er Magento (https://magenticians.com/magento-vs-woocommerce-comparison/ ). Magento har bedre ydeevne end andre e-handelsplatforme på grund af dets moduler som Varnish-Turpentine, Magento caching og Memcached.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)