Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Bank Til Erhvervskonto?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu snakket med Jyske Bank og Swedbank og de ønsker ikke rigtigt at have mig som kunde.

Jyske Bank vil have 4000 kr. i oprettelse for en erhvervskonto og bedte mig pænt om at finde et andet sted, da de ikke kunne tjene penge på mig.

Swedbank ønsker kun svenske virksomheder, også selvom jeg bruger den som indløser.

Jeg har overskud i min virksomhed og ønsker ikke at låne penge, derfor vil de fleste banker ikke have mig som kunde.

Jeg vil derfor høre hvilken bank i kan anbefale til erhvervskonto?

Jeg ønsker ikke noget specielt, kun netbank og et visa/dankort.

Det skal gerne være så billigt som muligt og helst gratis :)

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Kronholm:
Jeg ønsker ikke noget specielt, kun netbank og et visa/dankort.

Det er et rigtigt dårligt udgangspunk når du skal finde ny bank - de fleste banker vil have at man også skal være privatkunde i banken, udover det ser de naturligvis på om der er en forretning i det for dem, så skal du ikke låne er de fleste nok ikke interesseret.

Prøv evt. danske bank eller Nykredit bank.

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

(Har du ikke i forbindelse med stiftelsen oprettet en erhvervskonto - troede det var obligatorisk og et krav. Anyway, nu skal jeg ikke stille et spørgsmål, når du søger et svar.)

Prøv en mindre bank som har forstået at banken er til for kunden og ikke omvendt, som de store banker stadig tror, trods finanskrise.

Tal med Andelkassen Fælleskassen. Det koster en anpart i 'kassen' på 2000 kr. Dvs. det er reelt gratis at oprette konto der.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Resite.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har netop oprettet erhvervskonto hos danske bank med den mindste pakke - kun netbank og kort. Der var skam ingen krav til at jeg skal låne. Oprettelsen koster 750 kr. og herefter 99 kr. om måneden. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slev haft meget døj med det.
Jeg har Bank Nordik privat, og ønskede en uafhængig bank.

Jeg var også i bl.a. Jyske Bank og få en snak. - De var nu egentlig de eneste, som ikke ville skide mig et stykke.
Men som du selv skriver, skulle man betale en god slat, for at "få lov" til at være kunde.

Jeg var derfor nødsaget til at have min erhvervskonto i samme bank, som min privat konto. - Hvilket jeg ikke syntes er idéelt.


Anyways. - Jeg mener at du kan få en konto hos Saxo Bank, uden at de stiller spørgsmål.
Og kontoen kan sågar også være i udlandet, hvis man er til den slags Wink
Dog mener jeg, at de har en form få minimumsbeløb, der skal stå på kontoen ved start.
Vist nok omkring 100.000 (måske 50), jeg kan ikke huske det Smile

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du har et godt forhold personligt til din personlige bank, så kan du indstille dig på, at du som tingene er idag, skal af med et eller andet - stiftelse og drift eller begge dele, for at få erhvervskonto. 

Faktisk koster dete banken ca 1500 kr om året i drift af en erhvervskonto og der er risiko i forhold til privat også uden lån som beskrevet her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

Det er ikke et forsvar for bankerne - det lever de nok også godt uden, bare forsøg på at sige, at det tjener sig at være realistisk. Start i egen personlige bank, og test så gerne både et par små og store, men vær ikke forskrækket over noget med 700-1000 kr i stiftelse og så et eller andet mindre kvartalsgebyr. Prøv at forhandle beløbet ned, men i forhold til at drive selskab, skal det ikke kunne vælte et selskab

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også anbefale Danske Bank, hvor du får 1 erhvervskonto, Mastercard Business Debit og netbank til 750 kr. i oprettelse + 99 kr. pr. måned.

Har du behov for flere konti og visa/dankort koster det 199 kr. pr. måned.

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt at hører at du har succes med din virksomhed.

Når det så er sagt, så er en bank jo også en virksomhed, som lever af sine kunder. Derfor chokerer det mig lidt gang på gang, når jeg støder på eksempler som disse, hvor man forventer/håber på at banken vil gøre det gratis.

Som John også skriver, så koster det en bank ca. 1500 kr om året alene i omkostninger at drive sådan en kunde. Hvis jeg som virksomhed skulle have kunder i min butik, ville jeg da også nødig undvære dem som jeg taber penge på.

Men et held og lykke med det hele skal du da have.

De bedste hilsner

Birk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:
Hvis jeg som virksomhed skulle have kunder i min butik, ville jeg da også nødig undvære dem som jeg taber penge på.

Hvor længe er det du har drevet virksomhed ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ret medgørligt.
Og tit kan må få oprettelse for 99,- (det køre de med i kampagner med jævne mellemrum).

+ Det første år er uden månedsgebyr, hvis man er nystartet.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)