Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Niche Webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære Amino'er. Jeg hedder Theis og er 19 år og går til dagligt på HHX og efter sommerferien går jeg i 2.G.

Jeg har i noget tid gået med tanke om at starte en niche webshop fordi jeg har læst indlæg fra både Casper Blom (dog et gammelt indlæg fra 2011) og andre iværksættere om, hvorfor man skal lave en niche webshop. Men ligeledes har jeg også læst indlæg om, hvorfor man ikke skal.

Jeg har tænkt mig, at starte en niche webshop. Grunden til at jeg vil starte en niche er ikke så meget for at tjene penge, for ved at man som niche webshop højst sandsynligt ikke kan tjene milloner med mindre man virkelig differentierer sig. Men grunden er at jeg virkelig har en lyst til bare at komme igang og bare suge en masse viden til mig, samtidigt med at jeg arbejder hårdt for at stable noget på benene og forhåbentligt se det vokse.

Jeg står så lidt imellem at sætte mig ind i Wordpress, hvilket vil sige at jeg højst sandsynligt vil lave det hele (eller i hvertfald det meste) selv. Eller om jeg skal få proffessionelle til det. Her har jeg tjekket en dansk side ud kaldet ShopOrama, som jeg synes ser ganske fornuftig ud til prisen. 

Mit problem er at jeg ikke har en klar idé om, hvad jeg vil sælge. Har hørt før at det er bedst med ting man interesserer sig for og jeg interesserer mig både for tøj & sport. Men inden for tøj er der jo mange store og inde for accessories som slips og butterfly er der også allerede folk der har skabt en niche indenfor det, som f.eks. Slipsefyr.dk

Jeg har også en del Apple produkter, hvilket jeg også gad at skabe en niche omkring, men covers, osv. Findes der jo 1000 webshops fyldt med, så jeg ser det ikke som en mulighed med mindre jeg bliver den bedste indenfor lige netop dét. 
Så jeg ved ikke, hvilke niche jeg skal lave, hvor jeg håber i kunne hjælpe eller komme med råd, og det behøver ikke nødvendigvis være noget indenfor mine interesser.

Jeg har undersøgt en del om;
CVR
Wordpress
Domæne
betalingsløsning
Betalingsgateway
nyhedsbreve

Og ja der er stadig meget endnu.

Men håber i kan hjælpe! Mange tak på forhånd.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Resite.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis!

Først og fremmest ville jeg starte med at skrive en forretningsplan. Blot til at få styr på en god idé og finde ud af om den virker.

Jeg bruger selv Wordpress - og det er super nemt. Men undersøg også Shopify og Magento. Du skal vælge den som du synes er mest logisk for netop dig - det kommer man længst med. Alle tre er gode platforme.

Hvis du er helt tabt omkring hvordan man laver hjemmeside, men ikke vil hyre en udvikler, synes jeg du skal give dig i kast med et af de mange themes til Wordpress, Shopify osv. Søg på "Themeforest" og find det du synes passer bedst. MEN alt dette kan du lige så godt vente med, til du har en forretningsplan. 

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Kan godt skrive en forretningsplan, men syntes det vil være lidt mærkeligt at gøre når jeg hverken kan skrive idé/mission når jeg ikke har et ''produkt'' eller en virksomhed. Mit problem er også at jeg ikke ved, hvad jeg skal lave/sælge. Har intet problem med at sælge noget, som der selvfølgelig allerede sælges af andre, så længe jeg bestræber mig efter at blive den bedste på det område.

Er der nogen fordele Wordpress, som der er ikke er på de andre?
Jeg er bestemt besluttet på ikke, at hyre en udvikler da det nemt kan løbe op i +5000 kroner, så regner stærkt med enten at bruge Wordpress eller Shopify. Har også fundet et theme i Wordpress, som jeg synes ser enkelt og stilrent ud, som hedder ''Rustik''

http://swankythemes.com/rustikpreview/

Men jeg vil da straks gå i gang med en forretningsplan, selvom jeg syntes det virker lidt bøvlet når jeg ikke ved hvad jeg vil lave eller tilbyde. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Resite.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke ved hvad du skal sælge så skal du selvfølgelig starte med at få en idé :-)

Det bedste råd er at tænke: hvad brænder jeg VIRKELIG meget for. Fx er det for mig at skrive tekster og hjælpe folk med hjemmesider: derfor har jeg startet en virksomhed hvor jeg gør det.

Fordele i Wordpress er, at der er rigtig mange plugins - så du kan forme det som du vil. 

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg interresserer mig for tøj, sko, accersories, Apple produkter og fodbold. Tøj og sko er for dyrt da det skal produceres og fodbold udstyr ser jeg ikke, som en mulighed da f.eks. Unisport sidder tungt på markedet. Den eneste mulighed jeg lige pt. Kan se er tøj accersories eller tilbehør/gadgets til mac/iPhone, hvilket der findes rigtig mange af i forvejen. 

Men tak for dit input!

Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv ved at starte en niche webshop med special varer fra Thy. Har valgt at bruge WordPress.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)