Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastisk ide, men har brug for råd

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kan hjælpe? Jeg har fået en ide, men tænker det er alt afgørende at blive den første på markedet med ideen, for at opnå den store succes. Jeg tror det kan blive stort, men det kræver en dygtig hjemmeside bygger, en der ved noget om business opbygning, rettigheder, økonomi,en markedsføringskyndig mm. Tror det kan blive verdensomspændende succes, hvis det gøres på den rigtige måde.

I hvilken rækkefølge vil I anbefale mig at tage fat?

så må tiden vise om det blot er mig der er vild med min egen ide :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Meget svært at råde, når man ingen ide har om hvad du vil lave Smile

Men jeg ville som det allerførste finde ud af om det rent "teknisk" kan lade sig gøre, helt som hvis det er noget "håndgribeligt" så ville man få lavet en prototype, er det IT/web så snak med den der skal lave websitet etc. hit ud af om det kan lade sig gøre og hvad det vil koste at få det bygget op, der ville jeg starte.

Koster det nu 4 milliarder at få det bygget skal du måske ud og finde finansiering som det allerførste :) , så find ud af om det kan lade sig gøre og prisen på det.

//kim

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Forstår det er svært, når man ikke ved præcist hvad det drejer sig om. Det er en webside der skal til og Det kan lade sig gøre, da det allerede findes, dog i en anden form end det jeg tænker. Jeg tænker jeg har brug for noget i forhold til rettigheder i første omgang. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne:
Jeg tænker jeg har brug for noget i forhold til rettigheder i første omgang

 

Du bliver nok nødt til at være mere specifik mht. hvad du mener med rettigheder ? er det et patent eller ?

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sussanne,

Du bør fortælle om din ide. Få noget sparring, fx herinde.

Det nytter ikke at gå og gemme på "verdens bedste ide". Der er sikkert andre der har fået præcis den samme geniale ide. Det er ikke dem der kommer først, der vinder. Det er dem der gør det bedst!

Du skal ikke være så bange for at dele ideen med andre. Hvis det er en rigtig god ide, som du har tygget på i lang tid, er du allerede langt foran andre som du fortæller om denne ide til. De kan dermed ikke bare "stjæle" den, da de jo ikke er lige så langt i tankerækken omkring projektet som dig selv.

Er det derimod en ide du næsten lige har fået, på baggrund af noget der lige er sket (en smart måde at tjene penge på den Græske krise, udnytte det store fald i olieprisen, blive kølet ned i sommervarmed etc.), kan du være helt sikker på at der findes hundredevis af andre med den samme ide. Det er "i tiden" at få denne ide. Igen er det ikke dem der kommer først ud over rampen med ideen, men dem der udfører den bedst.

Dem der udfører en ide bedst, er som regel dem der har fået den bedste sparring og lyttet mest til de kommende brugere. Det er sjældent at en der sidder helt tæt med sin ide, er i den gruppe.

Hvis du virkelig blot ønsker at hører hvad på din liste du skal gå efter, og er din ide et patent på kuren mod både kræft og brok i én og samme pille, så bør du nok betale en advokat med speciale i patent-rettigheder før alle de andre på din liste.

Held og lykke med din ide.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at pille ved din sikkert gode ide... Men det er altså i eksekveringen, eller udførelsen om man vil, at slaget skal vindes.

Det lyder som om ideen næsten allerede er på markedet (som du selv siger, det findes bare i en lidt anden form) så mit bedste råd er at glemme alt om at være så hemmelighedsfuld, og bare komme ud over stepperne.

Sig hvad du vil lave, spørg en masse erfarne til råds, juster ideen ind efter deres råd og vejledning.

Du kommer ingen vegne ved at sidde og putte med en ide. 

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg må overveje om jeg vil putte lidt længere med ideen. Og vil til dels give jer ret i at det er måden det bliver gjort på og har helt sikkert brug for tonsvis af sparring, inden jeg kommer videte med ideen. Men tænker også at ideen er så nem at kopiere at jeg ikke har lyst til at åbne op før jeg selv er mere klar til at rykke på konceptet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)