Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed - hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nyligt oprette en webshop og derfor købt tøj hjem til videresalg. 
Nu står jeg i den situation at jeg sammen med en veninde er ved at åbne en butik i stedet og har valgt at satse på dette.
Jeg har ikke åbnet for salget på weshoppen og har derfor stadig alle mine indkøb.

Hvordan forholder jeg mig i forhold til evt. videresalg eller lukning af virksomheden?

Venlig hilsen Nicoline :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke begge dele i butikkens navn

Nå men:

Salg - skal ske til enten familie og så skal det være til de priser du selv har givet - eller til ren trediepart til de priser denne vi give

Ved samlet salg til en momsregistreret sælges alt - varer, webshop osv uden moms - ved salg til en ikke momsregistreret eller ved del salg, sælges alt med moms

Når alle varer osv er ude, så laver du slutregnskab som du skal bruge til skat. Jeg går ud fra du er enkeltmandsvirksomhed, og der lukker du den på virkd.dk ændringsblanketten - og indberetter moms (også nul moms) frem til og med den periode du lukker (her 3 kvartal med) og udfylder udvidet selvangivelse med tallene fra shoppen

Du og din veninde driver så nu formentlig I/S eller IVS hvor der er mange huskelister og om lukning af begge dele - og jeg vil, afhængig af hvilken form I driver butikken i, kraftigt anbefale jer at sætte jer godt ind i ting på forhånd, så I ikke skal behøves overraskelser

I personlig form, enkeltmands og I/S er det http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/personlig-virksomhed-pmv-is.html som for 55 kr giver jeg en masse opslag via computer iPad eller anden tablet og i IVS er det http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/personlig-virksomhed-pmv-is.html  begge findes og i de to links som paperback.

god vind med at lukke korrekt (er også mere uddybet i bogen)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)