Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af togbillet - Dinero

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har solgt et foredrag/en workshop, hvor jeg får et honorar + transportudgifter betalt.

Jeg fakturerer foredraget med moms, men er i tvivl om hvad jeg skal gøre med togbilletten. Jeg har lagt ud for den ved at betale den med mit firma-dankort, og konteret den som kontantkøb i Dinero.

Skal udgiften på 800,- kr sættes på fakturaen med moms?

Eller kan jeg lave en linje på fakturaen hvor jeg skriver "Udlæg togbillet" og så blot beløbet jeg har betalt (som jo er uden moms, eftersom det er en togbillet)? Eller skulle jeg så have en udlægskonto i Dinero?

Jeg håber I kan hjælpe.

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

udlæg fordrer, at man har betalt regningen i den man laver udlæg fors navn. 

Om du har betalt med eller uden moms ved køb har som sådan ikke betydning for din regning som skal være med moms generelt når du er momsregistreret

OM du synes momsen er vigtig for modtager fordi denne kunne være ikke momsregistreret - så KAN du nok bare fakturere og bogføre som udlæg uden moms for togbilletten uanset den er i dit navn når det er det helt samme beløb du fakturerer, men ellers er det korrekt (og lige meget for modtager hvis denne er momsregistreret og jo får momsen igen), at fakturere den som alt andet - med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)