Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CCNA eller Windows 7 - Hvilket kursus fører hurtigt til arbejde ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :


Det bedste ved Amino er nok, at her findes mennesker fra hele Danmark og fra almulig brancher.
Jeg er ledig og har fået mulighed for at tag et 6 ugers kursus.
Jeg har valg mellem to kurser.

1 - CCNA, Cisco Certified Network Associate
2 - Microsoft MCITP (Windows 7).

Jeg synes begge kurser er super spændende, men jeg skal desværre vælge et.

Så mit spørgsmål er HVILKET kursus er der fleste job i fortiden ?

Kan man bruge kurset "Cisco Certified Network Associate" i praksis. Jeg kan heller ikke rigtig forstå forskellen mellem CCNA og Windows server 2012. Hvis man skulle vælge mellem Cisco og Windows server 2012 ... hvad er bedst at tage ?


Jeg håber nogle kan give god råd.

NB: Personligt er jeg mere til kurset CCNA, men ved ikke om det kan bruges alene...

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men windows7 er vel forældet? Windows 10 udkommer 31/7 2015 og er gratis for windows 7 og windows 8 brugere, så det giver næppe mening at tage uddannelse i windows 7. Til gengæld burde det give rigtig meget mening hvis du kan få et windows 10 kursus.

Mvh

Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan læse kursers indhold her : http://nyledige.dk/certificering/

Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheder kører gor tiden med Windows 7

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

At tage et Windows 7 kursus vil være tosset. Ja der er mange firmaer som kører Windows 7, men tro mig lige så snart Windows 10 udkommer så går de igang med at skifte, jeg kender flere store virksomheder som allerede har fuldt med i Windows 10 Insider programmet og kan se at Windows 10 bliver stort, og de planlægger at skifte snart.

Hvis du kender noget til netværk i forvejen, så kan du godt kigge på CCNA, men det er bestemt ikke noget du kommer sovende til. Det er super svært, i forbindelse med min uddannelse til Datatekniker, læste vi CCNA og det er tungt, rigtig tungt at læse, og testene er ikke lige frem nemme.

Lønnen er klart bedst som netværks mand. Jeg har en kammerart som sidder som netværks administrator hos en af de store banker i DK, og han har en løn på lige over 50k om måneden, der til kommer alt overarbejdet. Det kommer du ikke til at tjene som Windows 7/8/8.1/10 administrator.

Du kan også vælge at køre som selvstændig konsulent inden for netværk, så kommer lønnen kun endnu længere op.

 

Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved generelt om hvordan netværket er opbygget.

Jeg har besluttet mig for tage Ccna certificering.

Efter certificering kunne det være dejligt at komme på virsomheddpraktik for 4 uger.

Kan en kontor med 20 pc mv kunne bruge mig.? Eller kan ccna bruges mere bruges når en ny afdeling skal bygges op med netværk ?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

et netværk af 20 computere der vil jeg sige at CCNA er overkill, selvfølgelig kan du tage noget viden og bruge der, men du får ikke brugt særlig meget af det.

Du skal finde et sted som er meget større hvis du skal have gavn af din CCNA

 

Tilmeldt 29. Oct 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg vil anbefale et Cisco CCNA kursus
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)