Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt til stor virksomhed - ville de grine?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg virkelig glad for Alexandir - jeg knokler 24 timer i døgnet på at få det op at køre kan jeg love dig for! Det er godt nok ikke nemt, men jeg skal nok prikke dig på skulderen når jeg lancere webshoppen ;) 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis virksomheden er seriøs vil ingen grine af dig, det ville være både taktløs og dumt af dem.

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim. 

Nu satte jeg det også ret hårdt op, men det var om muligheden overhovedet var der, men hvis man ikke prøver, finder man jo aldrig ud af det :)

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Du har fuldstændig ret, nogle gange er man nødt til at tage chancen og bare hoppe ud i bølgerne :)

Held og lykke med projektet.

//Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak :)!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen af de store vil grine af dig, men en henvendelse vil nok være meget spild af din tid, og lidt spild af deres tid, hvilket er der flere årsager til, som er listet herunder...

Mathias:

Dog når jeg kigger på de store sites som nelly, asos osv. så kan jeg se at deres 'basic' tøj, kommer fra jack&jones, hilfiger, d&g osv. 

Bestseller producerer kun egne brands, og de kan producere præcis samme basic tøj, som dig, i samme kvalitet til priser, som du aldrig kommer i nærheden af...

Asos producerer rigtigt meget i Asien, især indenfor kvindetøj, og de kan få det lavet til priser du ikke kommer i nærheden af...

Nelly producerer rigtigt meget i Asien, især indenfor kvindetøj, og de kan få det lavet til priser du ikke kommer i nærheden af...

H&M producerer rigtigt meget i Asien, især indenfor kvindetøj, og de kan få det lavet til priser du ikke kommer i nærheden af...

Og sådan bliver det ved, med de mega store shops!

Dertil kommer deres krav til betalingsbetingelser, leveringssikkerhed mm, som kan være svære at løfte, som en lille ny virksomhed.

Du vil få meget mere ud af, at satse på shops, som er noget mindre, da du både lettere kan sælge varerne ind til disse, men også fordi de ikke lige går ud og masse producerer en masse basic tøj, fordi deres fokus er på salgsdelen.

Og vær lige opmærksom på, at basic tøj markedet er blevet godt proppet med mærker de senere år, så det kræver især noget på kvaliteten, hvis du skal skille dig ud, uden at det går ud over prisen, som ligeledes skal holdes i den lavere ende...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med blevet proppet med mærker? :-) 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale i dit indlæg og en del af de svar du har fået, måske grundlæggende fordi ordet basis tøj, bliver brugt.

I min tøjverden er basis tøj/sortiment noos produkter som jeg kan supplerer med fra en given leverandør og gerne på enkelt stk. basis over en klang periode grundet ufølsomhed for sæson.
Visse leverandører har så beløbsgrænser og stk. antal for at supplerer.
Resten af sæson sortiment bliver så gerne solgt på mark down, hvis leverandør lagret er for stort.

Det vil sige at mine nuværende leverandører, allerede tilbyder mig produkter som ikke er sæsonfølsomme, til fornuftige priser og her taler vi mærkevarer, som Gant, Hilfiger Denim, Tommy Hilfiger, Hugo Boss (green, red,balck) Ralph Lauren osv. osv.

Vi har enkelte gange købt produkter som er no name, men det sælger bare ikke med mindre det er så billigt, at man næsten giver det bort. Kunderne vil ikke købe det da det ikke har et navn de kender. Her skal man finde kunder som er total ufølsomme fo mærker (bilka osv...)

Så jeg kan ikke helt gennemskue dit spørgsmål.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Men en sådan leverandør som kan levere basis tøj, af de mærker du nævner, de vil vel gerne se resultater før at de giver tilladelse til at jeg må sælge deres mærker?

Hm.. Det var faktisk min tanke at det ikke skulle være nogen specielle mærker, men tanken var måske også at ramme dem som ikke bekymrede sig så meget for mærkevare, men egentlig om tøjet har den kvalitet de efterspørger, når det netop nu 'bare' er basis tøj. 

Men selvfølgelig ville jeg gerne forhandle med mærker som du nævner, dog tror jeg ikke at jeg er villig til at smide penge efter fx 500 units af en bestemt tshirt endnu :) 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmmm tror vi har lidt forskellige opfattelser af hvad basis tøj er , men kan nu gennemskue hvad du mener.

Som ny, hvis du vil handle med de store mærkevarer, skal du have en god business plan som holder vand.
Kan du få nogen i branchen til at sige god for dig er det en fordel.
Mange der starte op, kommer allerede fra branchen og har herigennem opnået en mindre netværk, hvilket gør adgange til leverandørene lettere.
Du skal forvente at betale for dine produkter ved levering og vise du kan afsætte disse, før nogen vil lave mere bindende aftaler med kredit, ombyt, krediteringer.

Jeg ved ikke helt om jeg tror på din ide og hvis jeg hurtigt gennemtænker det så kan jeg se flere problemer end løsninger.

Tøj markedet er brutalt og kan du ikke levere det rigtige brand, den rigtige style på det rigtige tidspunkt til den rigtige pris, så har du tabt og står tilbage med et usælgelig varelage.

Find det der skiller sig ud, som kunderne kan søge og finde.

Du er en af mange, der har en ide om at starte en webshop op med tøj, og de leverandører der er derude, møder dem alle på et tidspunkt.
Find din niche.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)