Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt til stor virksomhed - ville de grine?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står i den situation at jeg er ved at lancere en webshop, hvor mit primær fokus vil være basis tøj, i alt sin simpel hed. Altså sokker, undertøj, tshirts, toppe.. u name it. 

Jeg har haft lidt forbindelser til fx. stormtextil, som jo har LABELfree tøj, hvilket har været meget i mine overvejelser, da jeg egentlig gerne bare ville fokusere på det er god kvalitet og ikke mærkevare. 

Dog når jeg kigger på de store sites som nelly, asos osv. så kan jeg se at deres 'basic' tøj, kommer fra jack&jones, hilfiger, d&g osv. 

Det ville helt klart være at fortrække at folk selvfølgelig kender mærkene de køber, da de måske er mere tilbøjelig til at købe produktet så, men spørgsmålet er så..

Hvis jeg skriver til bestseller at jeg er ved at lave en ny webshop, hvor mit fokus er ren og skær basistøj og om de kunne tænke sig et samarbejde, ville de så grine af mig, eller hvordan får man sådan nogen aftaler i hus? 

Håber på svar, jeg er virkelig nysgerrig på dette område. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
hvor mit fokus er ren og skær basistøj og om de kunne tænke sig et samarbejde, ville de så grine af mig, eller hvordan får man sådan nogen aftaler i hus? 

 

Det tvivler jeg på du får noget ud af : Ejeren af bestseller har store aktieposter i bl.a ASOS, Stylpit,  og Zalando

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan finder man så frem til leverandøre af disse mærker? Det er jeg lidt i tvivl om. 

Jeg har fx været inde på europages og kigge i 3-4 timer, både på fabrikker og wholesales, her er det dog oftes helt uduelige varepartier som de sælger, hvilket jeg ikke rigtig kan bruge til noget :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 04:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok ikke noget der er knyttet til bestseller koncernen ... 
Jeg har været lidt inde over noget design nede på havnen ved dem i Aarhus, som Ravn rigtig nok siger bliver de nok for tunge at danse med...

Sådan noget som Hilfinger er ikke utænkeligt hvis du kan få fat i de rigtige, men det kræver du er fræk nok, er god til de sociale spil, og at din markedsføring er spændende nok... (jeg har haft kunder der har gjort det før, men de have så også ekstremt meget karisma og de var frække typer)... 

Det afgørende er om der er enkelte personer der kan træffe afgørelser ... om du kan få fat på de mennesker ... og om du kan connecte med dem... 

Den første regel i den slags spil, er dog, at hvis du er bange for at nogen griner af dig ... så kommer du sku ikke rigtig nogen vegne... for rigtig mange vil grine af dig, skælde dig ud, afvise dig, brænde dig af før du kommer igennem ... hvis du som lille fisk vil få de store fisk til at jagte dig, så skal du være frygtløs, du skal have gå på mod, og du skal være fræk!  
Anden regl er at hvis du tror du kan ringe dem op og sige "hej jeg har lige lavet en lille webshop" så sker det ikke... du skal finde ud af en måde at komme ind på livet af dem på... 

Som sagt er det et spil, det kan læres, det kan øves, og det kan mestres... 

Jeg er ikke Tommy Hilfinger, men som eksempel er der mange der skriver til mig og spørger mig om jeg har tid til en kop kaffe med dem... men hvorfor skal jeg drikke kaffe med en fremmed der bare vil spilde min tid?! jeg kan sidde og læse ugens rapport istedet for, eller bruge tiden på min kæreste, eller drikke kaffe med en god ven ... *sat på spidsen* ... hvis de derimod har den rigtige vinkel der gør det interessant for mig at drikke kaffe med dem, så vil jeg påstå det er muligt for stort set alle at få en samtale over en kop kaffe ud af mig... og kan de få en kop kaffe ud af mig, så kan de også få en masse hjælp, råd, henvisninger osv ud af mig ... det samme tror jeg gælder de fleste mennesker... 

Tredje regel, der er stort set ingen enkelte personer der er umulige at connecte med ... chefer, ledere og dem der tager beslutninger er mennesker helt som dig selv ... forskellen er måske at deres tid er ekstrem dyrebar for dem ... så tænk virkelig over hvordan du undgår at spilde deres tid ... (du ved det er ligesom med kvinder, man kan gøre alt ved dem og stort set altid slippe afsted med det... undtagen at være kedelig ...) 

Good luck! 
Husk at dele dine erfaringer med os, og holde os opdaterede om hvad der lykkedes for dig :-) 

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, gør et kup i Magasin lige nu hvor de har udsalg.

Igår købte jeg en blå strik til en 50'er, og Magasins normale salgspris på den er vidst 400

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er muligt, og du skal ikke være bange for at folk gør nar af dig! Og i så fald at de gør, så skal du bare være cool over det, du skal ikke begynde at blive sur på dem, men istedet beholde roen, og snakke videre med dem så du kan få hvad du ringede for! :)

Jeg er selv ved at starte et nyt projekt, som ikke er helt færdigt endnu, og en dag så jeg at et stort dansk firma havde fulgt Google+ siden.

Jeg skal nemlig også snart have ringet til dem, men det er som altid vigtigt lige at præsentere dig selv (navn, firma), og så sige at du gerne vil snakke med den person som er i kontrol af det du gerne kunne tænke dig. Og så ellers bare formulere dig korrekt :)

Men jeg tænker over, nu hvor det er tøj du ønsker dig, så har de nok en minimum pris man skal købe ind for, men hvem ved, hvis man er god nok i snakketøjet, så er alt muligt!

Held og lykke ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt iorden - det lyder vidst som om at man skal have noget at vise, før man kontakter de lidt større leverandører, for lige pt har jeg absolut intet jo - jeg må starte ud med et smalt sortiment, hvis der kommer salg i det, ville jeg begynde at tage fat i de lidt større. 

Men personligt ville jeg selv ikke lave en aftale med en, som er helt ny i gamet og derfor tænker jeg også som i siger, at man bliver nød til at have noget at bevise, hvilket jeg jo klart ikke har endnu. 

Jeg må prøve at starte, også se om jeg kan blive sat i kontakt med nogen større hen af vejen. 

Tusind tak for inputs so far, det er virkelig behjælpeligt. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du får meget svært ved at skaffe de store mærker kendte brands. Spørgsmålet er om det ikke er lagt bedre for dig at finde nogle kvalitets mærker som endnu er ukendte i Danmark. 

Sender dig en privat besked.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg det skam også helt fint med Ravn, da jeg kun ville sælge basis vare, jeg er ikke ude efter mærker som alligevel koster kassen i indkøbspris, det er egentlig også bare for nysgerrighedens skyld at jeg spørger :) 

Fra Østerbro
Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Det er en super god ide kun at sælge basis varer. Jeg bruger ofte flere dage på at finde helt basis tøj i forretningerne, og jeg ville være din første stamkunde, hvis du lavede en webshop kun med simpelt basis tøj. Ingen store mærker eller skrifttyper på tværs af ærmer osv :-)

Go 4 it!

Hygger mig med små projekter - I min fritid arbejder jeg på mit hobbyprojekt usedbicycle.co.uk.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)