Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentvirke i udlandet med dansk selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er på vej ud i livet som freelance IT konsulent. Jeg vil oprette et enkeltmandsvirksomhed efter virksomhedsordningen, og omdanne det til et aps når jeg har midlerne. Mens dette er i gang har jeg budt ind på en opgave i Belgien. Opgaven er minimum tre år. Hvis jeg får den, flytter jeg til Belgien med familien, og fremlejer lejligheden. På et tidspunkt vender jeg tilbage til danmark, og vil fortsætte mit konsulent virke her.

Lad os antage at jeg har haft selskabet i tre-fire måneder hvor jeg har haft en dansk indtægt. Nu flytter jeg til Belgien og skal fakturere i EUR til et udenlandsk selskab. Skal jeg 1) Fakturere fra mit danske selskab og sende min løn til belgien. 2) Opret et belgisk selskab og fedte med at få pengene hjem på et senere tidspunkt?

Nogen der ved hvordan dette burde hænge sammen?

Tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror slet ikke den kan besvares begavet her ud fra det du skriver

For det første tror jeg ikke jeg fatter planen om enkeltmands og tilmed VSO og så ønsket om at ha ApS. Beslut fra start om du vil være enkeltmands med de fordele, eller selskab med de fordele/bagdele

dernæst er det med om du skal fakturere fra det ene eller andet og hvor du skal skatte langt mere kompliceret ud fra - dansk bolig - dansk aktivitet/familie/tilhør/timer i DK osv - til at du får brugbart svar her

Betal en advokat eller revisor med forstand på internationale skatteforhold for svar, for du er inde i et område men mange regler og krav/praksis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har ret. Jeg spørger naboen.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MCZedeler:

Du har ret. Jeg spørger naboen.

Jeg tror ikke den attitude hjælper dig nogle vegne :-) 

Jeg har selv levet i flere lande i Danmark, og drevet virksomheder i 2 andre europæriske lande. 

Jeg har begge gange ikke haft en eneste kontakt, ikke en eneste at spørge. 

Jeg har brugt Excel, og Google. Derudfra finde information omkring beskatning, selskabsregler etc - og så da jeg havde en rimelig idé om hvad jeg ville - der kontaktede jeg en forholdsvis billig lokal revisor, og spurgte mig frem - brugte vil 2-3 timer i telefonen på at spørge revisoren ud på alle tænkelige spørgsmål -og udfra det taget min beslutning. 

Medmindre du finder en der har præcist gjort det samme som dig her, så får du ikke det perfekte svar. Der er MANGE muligheder, mange kombinatiner. 

Og det kommer alt i alt ned til, hvad du føler dig mest tryg med!

Jeg vil give dig et tip, jeg har haft mine problemer med - hvis du ikke taler sproget FLYDENDE, så har du godt nok problemer i hverdagen, når du bliver kontaktet af myndighederne, på deres lokale sprog - og det er der, man er nødt til at stole på en revisors forståelse af det - plus omkostningen til det. Jeg er lidt af en ControlFreak, så derfor foretrækker jeg at kunne læse og forstå breve fra myndighederne, hvilket nok er en af årsagerme til at jeg pt. holder til i London. 

Håber du kan bruge mit indspark. Der er ingen grund til at blive fornærmet, vi bruger faktisk meget tid på at hjælpe dig. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)