Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shopify vs. wordpress el. presta for nybegynder?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for input Mads! 

Men lad os nu sige at det viser sig at jeg går hen og sælger ret meget, og wordpress ikke kan håndtere det, bliver alt mit arbejde så spildt, hvis jeg skal skifte over til noget andet, eller kan man nemt overflytte alt data, templates osv? 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Det kommer an på hvilket system, du skifter over til.

Hvis det går så godt, så du bliver nødt til at skifte til et andet system, så er Shopify nok den bedste mulighed, som du selv skriver. Jeg vil mene, at der er nogle plugins, der nemt og smertefrit kan overføre ordre og produkter, men dette må du ikke hænge mig op på. Jeg er ikke helt sikker.

Det er selvfølgelig klart det bedste at vælge det bedste system første gang, så du skal overveje med dig selv hvilket system, der er bedst: Både kortsigtet, og langsigtet.

Er der lille chance for, at du 'vokser' ud af Wordpress, så er Wordpress nok det bedste, men er der derimod stor chance for, at du 'vokser' ud af Wordpress, så ville jeg nok starte med Shopify eller et andet system, der kan trække nogle flere ordre, men igen, det er noget, du skal overveje med dig selv.

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay ja.

Altså det er min første webshop og det hele, så jeg regner selvfølgelig ikke med at det lige pludselig eksplodere og at jeg på et halvt års tid får så mange ordre at wordpress ikke kan følge med - men lad os nu sige at jeg tager 1. år med wordpress, og at jeg kan se i slutningen af året at det faktisk er på tide at skifte til noget andet.

Så kan jeg vel bare 'lancere' en ny website, som bare kører over Shopify, med et nyt design eller noget i den retning, ikke? 

Jeg har set en masse videoer omkring wordpress her til aften, og det virker til at det er ret nemt at gå til, til en start. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke så meget inde i hverken Shopify eller andre webshops-systemer, men jo, det tror jeg, du kan. Du skal dog nok regne med en del timers ekstra arbejde, da det kan tage tid at skifte fra det ene til det andet system med produkter, sider osv.

Men ja, Wordpress er utroligt nemt at gå til, og jeg tror også, det er det, deres succes bunder i, og hvert fald derfor jeg elsker Wordpress, sammen med alle de plugins.

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også det er det jeg ender ud i, så må jeg lige bruge weekenden på at se de forskellige ting an og hvad wordpress kan osv. 

Tak for svar indtil videre hvertfald, kan godt være jeg vender tilbage! 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, og det skal du være mere end velkommen til!

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme jeg er meget uenig med de myter der generelt florere om Wordrpress / Woocommerce herinde!

Jeg vil umildbart ikke anbefale at udvikle (ikke at forveksle med bruge) sin egen Wordpress / Woocommerce hvis du er ny begynder, - ikke fordi det ikke umildbart er nemt at sætte op, og nemt kan lade sig gøre at ende ud med en færdig side; men fordi der er mange essentielle ting under hjelmen man ikke vil have styr på!

Vælger du en prestashop eller shopify (ikke den store forskel) så behøver du ikke havde styr på de samme ting under hjelmen - faktisk behøver du ikke have styr på særlig meget. Så insistere du på en gør-det-selv-løsning så ville jeg vælge en af de to ... Men jeg vil samtidigt give dig rådet ikke at gøre din shop for afhængig af nogen af de platforme, og ikke at investerer for mange penge eller resourcer i noget der vil være platform afhængigt hvis du vælger en af de to ... 

Hvis din online-foretning på et tidspunkt bliver seriøs, så ville jeg personligt konvertere over til en Wordpress / Woocommerce løsning, og få en pro til at bygge shoppen for dig, og så istedet gå op i at administrere den, og drive forretningen. 


Men for så lige at tage Wordpress / Woocommerce: 
Det er IMO en udbredt misforståelse at sige Woocommerce ikke kan håndtere særlig mange ordre, jeg har lavet webshops til kunder i Woocommerce der nemt har håndteret mere end 1500 ordre på en dag, der har mere end 20000 produkter, mere end 50000 besøgende om måneden, mere end 250,000 poster i databasen og de flyver altså på forholdsvis beskeden server kraft når man tager den load i mente! 

Omvendt har jeg lavet flere magneto webshops der er gået ned med halvdelen af den trafik (fordi serveren ikke kunne trække loaden, og magneto er for resource krævende); Så jeg syntes det er en forkert lup at se på Woocommerce igennem! (men nu skal jeg prøve at lade være med at rante om Magneto som i den anden tråd, medmindre der er nogen der tager udfordringen op!) - Det skal heller ikke være nogen hemmelighed at jeg er farvet jeg udviklede magneto webshops i mange år og hadede platformen (særligt at programmere teamerne til den), og har efterfølgende skiftet helt til at udvikle i Woocommerce (jeg var med i wordpress projektet fra start, og jeg elsker platformen på kode niveau)!  

Har lige rettet lidt quotesne fra i de tidligere tråde for at se om jeg kan summere lidt mere brugbart info op for dig: 


Dennis O. Madsen:

Woocommerce har IMO over de senste år vundet helt ekstemt meget ind i forhold til opbygning og kvaliteten af koden! 

Wordpress DEV er en af de bedste DEV der findes på nettet period! 

Mine Woocommerce sider køre bedre end mine magneto sider, de har været meget nemmere at udvikle, de fungere meget bedre grafisk (fordi teknologien templatesne bygges på er bedre at udvikle i), de ligger bedre på google, de køre hurtigere, de kræver mindre server juice, og de er meget meget meget nemmere at betjene for mine kunder! 


"Kun et plugin til wordpress"! 
Det er så værdiladet en formulering som noget kan være! 

Wordpress er et af de best programerede CMS motorer der er lavet, period! 
Woocommerce er en fuldt programmeret (og en af de best programmerede) open source webshops-motorer der er lavet! 
Det at Woocommerce intrigere fuldstændigt og fejlfrit ind i wordpress, er altså kun en fordel! 
Det gør den bedre, ikke dårligere! Det gør også udvikling meget billigere for kunderne! 


Wordpress generelt har et dårligt ry, fordi det et to hovedet monster:
Det kan bruges ud af boksen for amatører, men det kan også bruges professionelt, hvis man er en professionel udvikler der ved hvad man laver!  


Jeg anbefaler ikke folk der ikke ved noget om kode og database struktur at udvikle i wordpress selv blot fordi det er muligt!
For amatør projekter eller folk der gerne vil lære om wordpress er det fint, men blot for man kan, betyder det ikke man bør - om man bør overlade det til en professionel afhænger nok især af hvor forretningen er, og hvad ambitionerne er med den lige nu! 


Jeg var med i wordpress projektet fra starten, men har ellers selv i mange år udviklet og kodet i og til mange andre systemer (inklusiv MANGE Magneto shops). 
Men det sidste år har jeg altså skiftet til stort set kun at udvikle Woocommerce shops, fordi de ganske enkelt bliver meget, MEGET bedre! 


Jeg definere en professionel shop, som:
1) En der kan få kunderne ind på siden, udsætte dem for professionel og effektiv branding, og få dem til at gennemføre en handel! 
2) En shop der er brugervenlig, nem, enkel at styre: men kan bære alt den funktionalitet man kan tænke sig at få brug for! 
3) En Shop der er sikker, hurtig og køre fejlfrit! 

Google kan ikke lide langsomme hjemmesider! 
Wordpress og Woocommerce er relativt lette og hurtige! 

Wordpress filosofi er at gøre tingene så simpelt som muligt frem for at gøre det så kompliceret som muligt! 
Nogle udviklere tror kompliceret er = professionelt! og enkelt lig amatør! Jeg ser direkte modsat på det! 

Jeg har udviklet flere webshops på woocommerce der har mere end 20000 produkter, mere end 50000 besøgende om måneden, mere end 250,000 poster i databasen og de flyver på forhodsvis beskeden server kraft! 

Jeg har lavet mange webshops i magneto, men har altid følt det var et mareridt at arbejde med! 

Magentos teamer er bygget på XML, hvilket er et mareridt at arbejde med hvis man er en professionel tema udvikler der også forstår design vinklen! 
Magnetos teamer bruger ikke en MVC eller HMVC model! 


Mange sælger Magneto på at alt er muligt og unikt, men der er intet der ikke kan laves i woocommerce, alt er muligt!
Omvendt er det også muligt at lave solide, billige, men stadig professionelle løsninger, ved at købe sig til billige komponenter! 
Der er mulighed for at lave løsninger der spare kunden mange penge!   

Dennis O. Madsen:

Hurtigt indspark og min ærlige mening efter at have lavet webshops i mange år for professionelle kunder. 

1. Du kan starte ud med en amatør webshop, for at lære at drive forretningen (og det er en fin ide) men vil ikke anbefale at gøre forretningen for afhængig af den, hvis du gerne vil drive forretningen til noget stort.  

2. Hvis du vil lave en professionel webshop så spring prestashop over og brug woocommerce istedet - og få professionel assistance til at bygge den! 

3. Du kan i princippet lave en webshop bygget på woocommerce selv, men:

- Amatører slipper ikke for tekniske fejl, frustrationer og mange timers arbejde.  

- Amatører (det gælder også mange af de amatører der sælger billige wordpress løsninger) overser tit mange af de ting der foregår under overfladen. 

- Min påstand vil være man ikke er kompetent til at lave en professionel webshop i woocommerce, hvis man ikke har stærke kompetencer der både dækker kode(PHP, jquiry, HTML5, CSS/LESS/SASS), design, UX, SEO, markedsføring, og kommunikation / branding!

Derimod kan man lære rigtig meget om udvikling ved at kaste sig ud i det som amatør alligevel... 
Så man kan lære rigtig meget både om udvikling, hvordan en webshop fungere, og om det at drive en webshop, ved som amatør at kaste sig ud i woocommerce! 

I sidste ende bør mange dog nok overveje, om de virkelig vil ende op med at være professionelle udviklere, eller vil drive deres foretning! 


Håber inputsne hjælper dig lidt, og det faktum at de fleste herinde måske vil være uenige, ikke forvirre dig for meget. 

Rigtig mange gange held og lykke med projekter! 

Giver gerne nogle råd med gratis, hvis du selv giver dig i kast med Woocommerce alligevel! 

MVH
Dennis O. Madsen
Konsulent - ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Tusind tak for dit svar, det var yderst fyldestgørende. 

Det virker som om at jeg skal starte med at holde mig fra Wordpress, da jeg er helt grøn på kodning og det at have en webshop. Så jeg tror at jeg må kigge mod Presta vejen til at starte med - hvis det ender med at det går godt, vil jeg selvfølgelig få en professionel til at kigge på det for mig senere hen, hvor jeg så kan få bygget noget mere professionelt på benene, men pt er det også bare for at prøve det af, og se om det er noget der holder :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Prøve at se på min shop www.flyon.dk det er en prestashop og jeg har lavet alt selv , jeg var HELT Grøn omkring denne slags shop pr 1 juni og ja jeg har hittet ud af det via folks råd når jeg er stødt på noget eller set youtube video fra Nemprogrammering.dk samt nemops.com der er guider til alle ting som du almenhed ville støde på i den alm version.

Venlig Hilsen

Steen 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 118
Fra  Basic-wear.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sejt Steen, det ser godt ud! 

Hvor lang tid har det taget dig at lave, om jeg må spørger? :) 

Jeg sidder lidt med ideen om at købe et tema nemlig, men er ikke helt sikker på om jeg bare selv skal gå stille og rolig i krig. 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)