Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale rengøring fra firmakonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har firma i mit eget hus. Jeg har et IVS og der skal jo gøres rent i ny og næ. Da jeg ikke er i kontor, men sidder derhjemme og arbejder.. Er det så lovligt at betale rengøring via firmakontoen og evt. trække en del af momsen fra?

Mvh Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det skal du ikke rode med. Det er jo muligt - hvis du har et lokale der er indrettet så det slet ikke kan bruges til andet end kontor og slet ikke er gennemgang og intet privat har - så at trække lige præcis det kontors rengøring fra - men  ellers er besværet og risikoen for at det lyser som en rød lampe ved skattekontrol nok til at jeg siger - la være. Og lad også være med smart-ass tricks som at så kan de jo bare lægge den store pris på det lille rum og den lille på resten - hold stien ren.

Du vil, igen hvis du har et rum du kun bruger til erhverv og ikke kan udnytte privat - få fradrag for andel af forbrug, el og varme m.m - men det skal være rent firma rum og så kan du få en % svarende til firma m2 dækket af firmaet. Se evt E-bog om fradrag og evt E-bog om IVS med huskelister for mange ting der ofte glemmes og megen anden info

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Perfekt :) mange tak! Jeg skulle blot lige høre. Stien er ganske ren, og det bliver den ved med at være grundet fantastisk hjælp fra jer på amino!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)