Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceklausul

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Casual Day ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Min virksomhed skal til have have et samarbejde op og kører sammen med en anden virksomhed.

Vi skal have lavet en konkurrenceklausul. Spørgsmålet er hvorvidt vi har brug for en advokat til at kigge det igennem eller om vi selv kan strikke en klausul sammen der er gyldig.

Jeg skal videresælge nogen varer til X.

For at sikre at vi ikke skaber en fremtidig konkurrent er det eneste klausulen skal dække i bund og grund bare at X, og ansatte ikke må have noget at gøre i vores branche, indenfor 2 år efter samarbejdet ophører.  

Så er spørgsmålet bare om det ville være gyldigt at skrive ovenstående ned på et stykke papir og få alle partere til at skrive under, eller om det skal formuleres på en meeget pænere måde således man ikke kan omgå kontrakten ? 

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo ikke forbudt at lave det selv, men der er få ting som konkurrence klausuler der viser sig ikke at holde i retten - f.eks at hans ansatte også har forbud - men så skal de jo ha underskrevet samme, og hvis det går ud over almindelig rimelighed, forhindrer dem i at arbejde med det de kan, så kan det tilsidesættes, er der ikke geografisk område som er rimeligt lige så og endeligt - hvad er konventional bod for størrelse osv

Jeg anbefaler varmt en advokat til det her formål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg vil også anbefale dig, at tage en advokat ind over.

Der er en række spidsfindigheder, omkring konkurrence klausuler, hvis f.eks. den skal gælde medarbejdere efter fratrædelse, så har medarbejderen ret til en kompensation, på minimum halvdelen af vedkomnes løn. Står der ikke noget om kompensation i klausulen, så er den ugyldig.

Men hvis du mener en konkurrenceklausul er ressourcerne værd, så ville jeg bestemt mene du skulle snakke med en advokat.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)