Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helsekost vs Sundhedsstyrelsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I vidunderlige iværksættere! :D

Jeg går og ’lejer’ med tanken om, at starte en helsekost-webshop op, og håber i den forbindelse at I er friske på at give mig lidt modspil, medspil og klarhed omkring emnerne: helsekost og webshops.

Kort om mig selv: Jeg er en frisk pige på lyv-og-tyve (34 år). Jeg har fast job (fornuftig økonomi), og en støttende familie.

Jeg har erfaringer med onlinemarketing fra tidligere job (lidt rusten, men har da styr på de mest basale ting fra branchen).

Hvorfor en helsekost-webshop?
Jeg har altid gerne ville prøve iværksætterlivet, og her fornyligt har jeg stiftet bekendtskab med en ’vigtig’ person inden for naturmedicin branchen. Denne person vil gerne støtte mig i varekendskabs- og anskaffelsesudfordringen. Kort sagt, nogle gode priser og leveringsaftaler. Jeg har naturligvis også altid haft en interesse i det alternative… uden at være helt flipper-mor-agtig.

Hvorfor skulle min shop være bedre end de 1.000 andre der allerede eksistere i DK?
Jeg kan se en del steder hvor mine konkurrenter har en del udfordringer mht. deres online marketing. Så DER kan jeg helt sikkert gøre det bedre! I runde tal, så vil jeg tro at jeg ”kun” har en 6-8 konkurrenter.

Jeg vil naturligvis gerne påstå at min service er bedre end mine konkurrenters… men her er min første udfordring – for hvordan levere man en fantastisk service over en webshop? Ja-ja fri fragt, hurtige leveringstider og en vareprøve, men det gør mine konkurrenter jo også.

En STOR ting som ville adskille mig fra mine konkurrenter, ville være bedre information omkring produkterne. Der er stort set ingen som skriver hvad dette naturmiddel afhjælper/hjælper med f.eks.:
ævlebævle-medicin anvendes til at opbygge og vedligeholde en normal knoglestruktur. Min-helsebutik.dk anbefaler desuden også, at du sammen med blabla-Vitamin også bla. bla. bla.

For det må man ikke for sundhedsstyrelsen! Ingen naturlægemiddelssælgere må informere/offentliggøre hvad egne produkter kan gøre for kunden… hvad fannn!??

Dvs. det bliver altså et problem at informere sine kunder på den gode måde, for at levere den gode service.

Nogle der kan hjælpe mig mht. mine pt. to udfordringer?

  1. Hvordan levere man som webshop en ekstra service som bliver bemærket/værdsat?
  2. Hvordan kan jeg informere om mine produkters virkninger uden at få myndighederne på nakken?

 

Jeg håber ikke, at I alle sammen er faldet i søvn og allerede er træt af mig?

Rigtig mange tak for jeres tid :D

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)