Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handels Sikkert på Alibaba

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det giver normalt ingen mening at skrive CVR nr. på pakken/ godset, da alle andre end Post Danmark vil have startet toldbehandlingen før godset når Danmark.
nu er mit gæt, at ganske meget alibaba kommer via Post DK - så jo det giver skam mening (og skader i øvrigt aldrig)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så jo det giver skam mening

Ikke specielt for fakturaen er jo det vigtigste, ud fra den skulle firmanavnet jo meget gerne fremgå, gør det ikke det bliver der problemer med indfortoldninngen uanset CVR nr. på pakken.

Godset bliver indfortoldet til den der fremgår af fakturaen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Ikke specielt for fakturaen er jo det vigtigste, ud fra den skulle firmanavnet jo meget gerne fremgå, gør det ikke det bliver der problemer med indfortoldninngen uanset CVR nr. på pakken.

Godset bliver indfortoldet til den der fremgår af fakturaen.

himmel dog - CVR eller firmanavn - du vil jo bare gerne diskutere - Mange har personlig virksomhed og samme navn som firma - men sov nu godt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Jeg har sendt dig en privat besked angående produktoriginalitet.

Vh

Peterpanik

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Noget af det du skal gøre når du finder en ny leverandør - uanset om de er fra Kina, Europa, USA eller andet - det er at få dem verificeret. Jeg har leverandører fra hele verden, og jeg beder altid om referencer. Jeg har snakket med mange sjove mennesker rundt omkring i verden for at få verificeret en given producent Smile

Herudover, så kan du - hvis tiden og økonomien tillader det - tage ud og besøge producenterne. Besøg fabrikken, og se at de rent faktisk selv laver varerne.

Kan du ikke selv tage afsted, så findes der et væld af firmaer / personer der kan hjælpe dig med at få verificeret producenter. Både via online research, men også nogen som kan besøge fabrikken på dine vegne. Du kan endda få hjælp til at kvalitetsteste varerne inden de afsendes.

Det virker måske som en stor udgift, men det er super vigtigt at finde de rigtige samarbejdspartnere, så se det som en slags forsikringspenge.

Hilsen Morten

p.s. blot en observation. Du virker ikke så erfaren i import. Der er mange faldgruber, så start småt. Lad være med at bestille store partier hjem før du får lidt mere erfaring, og før du kender dine leverandører bedre.

Fra Odense C
Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Tak for et rigtig godt svar.
Jeg har overvejet om jeg selv skulle flyve til Shenzhen for at tjekke varerne før jeg køber dem. Men er det ikke underordnet om de producerer varen så længe det er det rigtige jeg får til den rigtige pris?

Det lyder til gengæld til at du har rimelig godt styr på det. Jeg skal foretage en handel rimelig akut mens der er efterspørgsel på dette produkt, så jeg kan ikke undgå at skulle foretage et køb af større vareparti hurtigst muligt. Er der mulighed for en telefonsamtale med dig på en 5minutter? Jeg kunne godt tænke mig lidt uddybende for at processen går rigtigt, da 50.000kr er mange penge i min verden.

Ser frem til at høre fra dig.

Simon Holst

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Holst:
er det ikke underordnet om de producerer varen så længe det er det rigtige jeg får til den rigtige pris?
jo og nej

Der ligger jo en forskel i, at:

En underleverandør/grossist kan risikere at skifte mellem forskellige fra gang til gang og dermed forskelle i varen

En underleverandør/grossist er langt mere besværlig hvis noget går galt og der er erstatning eller retur

Om prisen er rigtig må jo så for dig betyde, at du har dit påslag og det er jo godt, men hvis prisen direkte fra fabrik var 30% lavere, var det så værd at tage med?

Jeg ved godt det ikke er let at finde fabrikkerne - du skal ofte via den kinesiske ambassade i KBH og få navne på nogle som producerer - og jeg ved også det koster noget at flyve til f.eks. Hong Kong, men er det noget med større fremtid, så kan det være gode penge brugt - hvis først du har kontakt med producenter. De vil også tvinges til mere ærlighed, når de ved du kommer derud. (jeg har selv været i HK og Kina masser af gange, netop for at skabe leverandør netværk)

Evt kan der søges danske "outsourcing" selskaber i Kina eller HK - men igen skærer de jo naturligt en del af kagen. Det kan så også godt betale sig i forhold til Alibabapris ofte

Du vil også kunne opleve, at Kinesere - oftest mellemmænd, vældig gerne fakturer dobbelt - en officiel som de bruger til skat og en du betaler efter, og at betaling kan være til en kinesisk privatkonto og ikke til firmaets - De er ret "skattebevidste" en del af dem. Det kan så skabe lidt told problem og du kan så ha to fakturaer i dit system hvor du jo afgjort skal bruge den høje og korrekte i forhold til din import og skat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Holst:
Men er det ikke underordnet om de producerer varen så længe det er det rigtige jeg får til den rigtige pris?

Tjo - det er du vel den eneste der kan svare på....

Simon Holst:
Det lyder til gengæld til at du har rimelig godt styr på det. Jeg skal foretage en handel rimelig akut mens der er efterspørgsel på dette produkt, så jeg kan ikke undgå at skulle foretage et køb af større vareparti hurtigst muligt. Er der mulighed for en telefonsamtale med dig på en 5minutter? Jeg kunne godt tænke mig lidt uddybende for at processen går rigtigt, da 50.000kr er mange penge i min verden

Nej helst ikke. Jeg vil ikke sidestilles med en rådgiver - det er jeg slet slet ikke god nok til, og jeg ville slet ikke kunne bære det hvis der går noget galt, hvor jeg måske har været med til at sige god for en leverandør. Det ansvar vil jeg ikke tage på mine skuldre.

Du bliver nødt til at spørge dig selv, om du - i værste fald - har råd til at miste 50.000? Kan du leve med sådan et tab, og tør du tage chancen? Hvis ikke, så skal du starte lidt mindre, og så kan det godt være du først kommer rigtigt igang til næste år, men.... alt indebærer en risiko,

Var du en god ven, så ville jeg råde dig til at lade være på nuværende tidspunkt. Det virker umiddelbart ikke som om du er klædt godt nok på til at importere større mængder selv.

Desto mere research du laver, både mht. din leverandør, og mht. alle processerne og de risici der er ved at importere, desto større sandsynlighed er der for at du får success.

Held og lykke - uanset hvad du finder på Wink

Hilsen Morten

P.S. Der er en dansk-kineser her på Amino som måske kan hjælpe dig: http://www.amino.dk/members/Anne-Z/default.aspx

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Du bliver nødt til at spørge dig selv, om du - i værste fald - har råd til at miste 50.000? Kan du leve med sådan et tab, og tør du tage chancen? Hvis ikke, så skal du starte lidt mindre, og så kan det godt være du først kommer rigtigt igang til næste år, men.... alt indebærer en risiko,

Var du en god ven, så ville jeg råde dig til at lade være på nuværende tidspunkt. Det virker umiddelbart ikke som om du er klædt godt nok på til at importere større mængder selv.

 

Fuldstændig enig med det Morten skriver. 

Der er utrolig mange faldgrupper for en uerfaren importør. I mine øre lyder det meget voldsomt at lægge 50.000 DKK på første ordre uden noget kendskab til leverandøren, eller sikkerhed.  ville du sende 50.000 DKK til en tilfældig person i Europa, nej vel.    Hvad er det for vare du påtænker at hjemtage?

Ravn

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)