Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil - hjælp!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer at erstatte en gammel gulpladebil med en ny mindre varebil men er i tvivl om en del ting 

Ny bils pris ca 120000 inkl moms
Kørsel ca 15000 km erhverv 

Køre ca det samme privat som erhverv og overvejer om det kan betale sig at købe bilen på papegøjeplader? Hvilke ulemper er der ved det og er prisen den samme? Kan forstå at prisen på bilen er lav pg mindre afgift fordi det er en varebil bliver det ændret? 

skal man selv betale momsen når det er en blandet bil og hvad med benzin reparationer og sådan noget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html skulle svare på alt her

vh John Hannover

så bilen koster 100.000 + moms (Bilmærket skriver 120.100,- i alt) momsen kan ikke fratrækkes, hvad med bilen, kan den trækkes fra i firmaets regnskab (enkeltmandsvirksomhed) = mindre i skat?


Og det eneste udgift er til pladerne samt en afgift på 5.510,- (er det årligt eller ½ årligt?) - AL driftsudgifter også for privatbrug kan trækkes fra i regnskabet?

Skal der føres kørebog?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

bilen er din - alle driftsudgifter kan trækkes fra ja inkl moms. Jeg har ikke lige mit link her men mener ikke der skal kørebog - og afgift må du checke også - kan ikke i hovedet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)