Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Løn/Overskud og Bogføring af Import.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og lavede sidste år et overskud. Det har jeg nu betalt skat af osv. og betalt det fra min private konto. Så det beløb jeg sidste år havde i overskud, og har betalt skat af privat kan jeg vel bare overføre til min konto. Men hvordan bogføres dette? Jeg bruger dinero - Tænker det er "Hævet Privat" Men om det kun gælder når man har lånt penge til virksomheden, eller man også gør på samme måde med sit overskud er jeg ikke helt sikkert på. Håber nogle kan hjælpe!

Mit ekstra spørgsmål går ud på at jeg har købt noget i Kina, og forinden har er jeg blevet import registreret. Det hele forløber godt, og mit cvrnr.+faktura er vedhæftet på kassen som jeg bedte om, og der gik ikke lang tid før jeg modtag pakken, og en mail fra fra FedEx, hvor der er beregnet hvor meget jeg skal af med i alt. Men i guiden her https://dinero.dk/support/importspecifikation-fra-skat-hvad-gor-jeg/ står der at jeg skal bogføre det beløb udfra en specifikation fra skat, men denne har jeg ikke modtaget. Er der andet jeg skal gøre udfra det jeg har modtaget fra FedEx, om jeg skal ind på skat's hjemmeside og oplyse omkring mit køb osv. eller det automatisk bliver registeret gennem FedEx? Nu er det første gang jeg importere, så det er med at gøre det rigtigt første gang.

På forhånd tak!

Fortsat god aften!

Mvh
Martin Fjord

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Op :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Fjord Tarbensen:
Er der andet jeg skal gøre udfra det jeg har modtaget fra FedEx, om jeg skal ind på skat's hjemmeside og oplyse omkring mit køb osv. eller det automatisk bliver registeret gennem FedEx? Nu er det første gang jeg importere, så det er med at gøre det rigtigt første gang.

det hele bør være på Fedex og du skal i alle fald ikke ind og gøre noget hos skat - jeg går ud fra fedex har klaret told behandling og at du så har betalt told og at beløbet til importmoms fremgår - normalt vil det bare være totalpris + fragt og told som går på konto for varekøb uden for EU hvorved dinero selv beregner og anfører importmoms korrekt

Martin Fjord Tarbensen:
Tænker det er "Hævet Privat" Men om det kun gælder når man har lånt penge til virksomheden, eller man også gør på samme måde med sit overskud er jeg ikke helt sikkert på.
korrekt - privat hævet og så kredit bank. Det med skat og hæve privat osv er med i BOG om personlig virksomhed hvis du vil vide mere om alt det med regler og personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen! Jeg har dog ikke fået nogen som helst opkrævning fra fedex. Jeg har modtaget en mail med et dokument vedhæftet hvor der står det er til mit regnskab, og her står hvor meget jeg skal betale, og hvad det er beregnet udfra. Dog står der intet som helst omkring betaling.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)