Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links - Nyt vindue eller ej?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

På en webshop er det i sagens natur interessant at linke fra et produkt til et andet relateret produkt på siden. Dette kan gøres ved at linket bliver åbnet i et nyt vindue, eller i samme vindue... hvad er bedst?


Som jeg ser det, er der både for og imod.
- Nyt vindue:
For - Det er rart at man stadig har det gamle vindue åbent, så man ikke forlader den side man er på.
Imod - Hvis en kunde har ting i kurven, og bliver præsenteret for en ny tab (vindue), kan kunden så føle sig sikker på at det der er lagt i kurven i det første vindue, stadig er i kurven når man hopper over i et nyt vindue.

- Samme Vindue:
For - Ovenstående problematik med sikkerhed mht. indhold i kurven er imødekommet.
Imod - Tja?

Noget helt andet, rent SEO mæssigt, er egentlig mit reelle spørgsmål. Vil det påvirke en sides bounce rate, hvis man skaber sine interne links så de allesammen åbnes i et nyt vindue?

På forhånd tak :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer mest an på:
1. Om du vil have personen kommer tilbage til den side du linker fra. 
2. Er det mere brugervenligt. 
3. Vil du af SEO årsager gerne havde personerne til at have lige netop den side åben længere tid i deres browser... 
Som jeg forstår dit sidste spørgsmål er svaret delvist ja / men det er nok mere relevant når man linker væk fra siden.. 

Alt efter din brugers adfærd (det kan man måle på), så kan det at få dem til at åbne noget virkelig spændende content (feks en spændende lang video) i en ny side, hvor de imens holder din side åben i deres browser meget længe, give lavere bouncer rate ... men jeg kan ikke forestille mig google ikke kommer uden om det snart (især i chrome) ...  


Mvh
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)