Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg gøre DipDap.dk bedre? Hit me!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Tjele
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 12
Fra  DipDap Company Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Nu har min webshop kørt i et par uger og jeg har fået rettet en masse ting til. Der er også mange ting man stirer sig blind på og derfor vil jeg gerne have jeres bud på hvad der kan gøres bedre. 

Hjemmesiden kører udelukkende via dropshipment fra leverandører i Danmark, Tyskland og Italien. 

Kategorierne er Hus - Have og Fritid. Hvis nogen kender dropshipment leverandører inden for disse hører jeg gerne. 

Webshoppen er oprettet igennem Danhost, hvilket har været nemt og virket upåklageligt. Men det sætter også lidt grænser mht. design, ændringer osv. 

Jeg kører på et meget skrabet budget da jeg har solgt min tidligere virksomhed og endnu ikke har fundet andet job. Jeg kan køre denne webshop for ca. 700 kr/md alt inklusiv.

Har du gode ideer til billig markedsføring?

Jeg har et utroligt skrabet markedsføringsbudget. Jeg er dog på Pricerunner, og har brugt lidt på Facebook. Men jeg kunne godt tænke mig nogle indput til billig, eller bedre gratis markedsføring.

På forhånd tak

mvh. Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at slette siden og starte forfra HA! 

Nok ikke det råd du leder efter, men det er desværre det rigtige at gøre når du er klar til der virkelig skal ske noget med shoppen! 

Mit bedste råd er nok ikke at investere alt for meget i den form shoppen findes i nu (men bare rolig, du skal nok drukne i tilbud om ting du kan bygge på den og gøre).
Brug shoppen du har nu til at lære at drive en webshop, og tjen lidt penge på den, byg gerne forretningen op (men gør den ikke for afhængig af shoppen).
Når du så har skrabet et større budget sammen så, start forfra og få hjælp til at bygge en ordentlig shop.  
Du kommer ikke til at bygge en successfuld webshop for 700 kr per md, men du kan lære rigtig meget om at drive webshop for de penge... 

Danhost sætter ikke blot grænser mht til design, men mange ting. :-) 

Der er for mange ting, til at jeg vil nævne noget specifikt. 

Held og lykke med siden. 

Mvh
Dennis O. Madsen
ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 289
Fra  Chaz Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Tjele
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 12
Fra  DipDap Company Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indlæg

Jeg er naturligvis klar over at man får meget mere i en skræddersyet løsning, det har jeg tidligere prøvet at oprette og få succes med. Denne webshop er et hobby projekt og jeg vil derfor ikke kaste hverken 20 eller 100 tusinde i projektet. 

Jeg var på udkig efter nogle konstruktive ting jeg kunne gøre bedre inden for de rammer jeg nu engang er lagt under. Udvikler tingene sig positivt kan man så altid bygge på.

Jeg er derfor heller ikke på udkig efter firmaer der vil tilbyde SEO osv. da det ikke ligger inden for mine økonomiske rammer. 

Mvh. Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Christensen:

Tak for jeres indlæg

Jeg er naturligvis klar over at man får meget mere i en skræddersyet løsning, det har jeg tidligere prøvet at oprette og få succes med. Denne webshop er et hobby projekt og jeg vil derfor ikke kaste hverken 20 eller 100 tusinde i projektet. 

Jeg var på udkig efter nogle konstruktive ting jeg kunne gøre bedre inden for de rammer jeg nu engang er lagt under. Udvikler tingene sig positivt kan man så altid bygge på.

Jeg er derfor heller ikke på udkig efter firmaer der vil tilbyde SEO osv. da det ikke ligger inden for mine økonomiske rammer. 

Mvh. Morten



Hej igen Morten 
Det skal der selvfølgelig også være mere end plads til; som jeg skrev så er måden du gør det på også helt fint til et hobby projekt. 
Du skal nok lære at drive en webshop på den måde 

Min pointe er mere at du ikke bruger en masse penge på at optimere på din platform, for det vil nok være spild. 
Hold den åben for udskiftning af platform, hvis hobby projektet nu skulle blive til mere end bare en hobby...  

Der er som sagt virkelig meget du kan forbedre inden for de rammer du har sat op... 

Først og fremmest bliv god til at positionere dig! 
Læsning om positionering vil være tiden du bruger på det værd! 
Sørg for du har et ordentligt Value Proposition, og at du får det kommunikeret godt ud til dine kunder! 


Billig markedsføring bliver hurtig dyrt i tid, og professionel bliver den jo nok ikke; Men når du nu har tiden, så tænker jeg hvis platformen har mulighed for at integrere en blog, så lav nogle indlæg, få en facebook profil op og køre (få alle du kender og snakker med til at like dig, og få alle deres venner til at like dig), opret et nyhedsbrev i mailchimp og begynd at lave en liste.   

Begynd at skrive noget spændende content om dine produkter og din virksomhed (undgå det bliver reklame og hype, og sørg for der er en spændende vinkel der rammer din målgruppe)! 

Find de blogs, firma hjemmesider osv. der er relevante for dine produkter. 
Kontakt ejerne, og se om du kan hjælpe dem med noget, skrive en artikel for dem (hvad de nu end kan have brug for) og få lidt reklame på deres sider ud af det. Hvis du kan få dem til at slå noget op omkring dig, eller om et af dine produkter, så endnu bedre. 

Bliv verdens mester i at følge op på salg, på en god måde. 

Find de netfora og facebook grupper din målgruppe holder til på, lad være med at lave hårdt salg, men lav nogle opslag der vækker interesse og får dem til at klikke ind ... find meget besøgte tråde hvor de spørger ind til produkter som dine, og giv dem ærlig vejleding! 

Overvej en medlems klub, print en masse ark omkring den og hæng dem op rundt omkring... 

Brug MASSER af tid på mund til mund ... 

Bliv god til at link baite: 
Robotplæneklippere må være oplagte der: "Robotplæne klipper går amok" "Vi tester vores Robotplæneklippere ved at køre dem over glødende kul" - hvad du nu kan finde på og lave, der kan baite folk ind på din side (uden de bliver skuffede)... 


På selve shoppen kan stort set alt optimeres... 
Prøv hele tiden at identificere det vigtigste og så optimer det først ... igen skal du nok sætte en stop klods på resourcer du bruger på det: tænk her "er denne ændring en jeg ville kunne flytte til en ny platform" ... 


Grafisk ville det første jeg ville gøre opgradere logo og banner grafikken! 
- Igen se om du kan lave nogle deals med en tjeneste for en tjeneste osv... 
- Ellers så se om du kender nogen der er hårde til den slags! 

Kreativitet på den måde kan nogen gange være mere værd end penge ... 


Held og lykke ... 

Mvh
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Tjele
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 12
Fra  DipDap Company Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådene Dennis, det er lige sådan noget jeg var ude efter ;-)

mvh. Morten

Fra Østerbro
Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

I stedet for at bruge flere penge på mere trafik, kunne det måske være en god ide, at bruge mere energi på at få mere ud af den eksisterende trafik. Du kunne eventuelt lave nogle split test på den kæmpe slider du har på forsiden. Prøv at test hvordan det påvirker din konverteringsrate at fjerne slideren.

Og så måske også bruge mere energi på et nyhedsbrev, samt mersalg fra eksisterende kunder.

Hygger mig med små projekter - I min fritid arbejder jeg på mit hobbyprojekt usedbicycle.co.uk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexandir:

Hej Morten,

I stedet for at bruge flere penge på mere trafik, kunne det måske være en god ide, at bruge mere energi på at få mere ud af den eksisterende trafik. Du kunne eventuelt lave nogle split test på den kæmpe slider du har på forsiden. Prøv at test hvordan det påvirker din konverteringsrate at fjerne slideren.

Og så måske også bruge mere energi på et nyhedsbrev, samt mersalg fra eksisterende kunder.



IMO er split test fuldstændig spild, med det niveau siden er på lige nu ... 
Start med de åbenlyse forbedringer ... 

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Østerbro
Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Det forstår jeg godt du tænker, men jeg ville nu ikke være så hurtig på aftrækkeren mht. hvad der er spild af tid.

Slideren fylder alt above-the-fold, og det kan give en rigtig høj bounce rate. Der findes et hav af gratis split-test værktøjer, som har gjort det nemt og hurtigt at teste hypotesen. Hvis en lille times arbejde på opsætningen kan få bounce-raten ned med xx%, så har det været en super god return on invest ift. tid.

Med det sagt, så udelukker det ene jo ikke det andet. Der er som du nævner, en masse åbenlyse muligheder for optimering.

Mvh. Alexandir

Hygger mig med små projekter - I min fritid arbejder jeg på mit hobbyprojekt usedbicycle.co.uk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)