Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af lille vinslot i Bordeaux !

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Efter i 12 år, at have gået med en drøm synes jeg, at det på tide at gøre noget alvorligt ved det. Derfor tager nu første skridt og spørger de dygtige mennesker på Amino, om hjælp og sparring.

Sagen er den, at jeg for 12 år siden i en alder af 19 år flyttede til Bordeaux i det østlige Frankrig, for at udleve drømmen om at prøve og bo og arbejde på et vinslot. I alt tilbragte jeg 18 måneder på 3 forskellige slotte, og lærte en masse – både om arbejdet i markerne, i kælderen og på kontoret. Da min kontrakt udløb, rejste jeg tilbage til Danmark for at få en uddannelse (ejendomsmægler), og lægge en plan for hvordan jeg evt. kunne komme tilbage og igen arbejde med vin.

12 år er gået, og drømmen har efterhånden taget form. Der skal investeres i en ejendom med et passende boligareal, således at stedet kan udlejes til feriegæster – men endnu vigtigere er det at der skal høre vinmarker med til stedet. Det er i første omgang ikke min plan et flytte permanent til Frankrig, men at pendle fra DK i det nødvendige omfang samt så ofte chancen byder sig.

De sidste par år har jeg holdt med markedet for denne type ejendomme, og har enkelte gange fundet nogle som så interessante ud. De har dog oftest vist sig at være alt for dyre, hvilket har gjort projektet urealistisk.

MEN nu har jeg muligvis fundet det rette sted. Ejendommen har alt det den skal have for at kunne fungere til udlejning, og vigtigere er der følger 8 hektar jord med. 2,5 af dem er beplantet med vinstokke.

Ejendommen er udbudt til salg for € 300.000 – svarende til ca. 2.235.000 kr.

http://www.green-acres.com/en/properties/4732a-bvi0012401.htm

 Min udfordring består imidlertid i at finansiere projektet. De danske banker jeg har talt med er ikke interesseret i at udlåne penge til denne typer huse i Frankrig, men vil alene låne ud til nogle enkelte dyre kommuner langs kysten ved middelhavet.

De franske banker jeg har talt med vil på den anden side ikke rigtigt have noget med sagen at gøre, da de ikke kender mig eller forstår projektet. Endvidere findes realkreditlån ikke i Frankrig, hvorfor alle lån skal gennemføres som almindelige banklån.

Den eneste lille åbning jeg har mødt er Nykredit Bank som måske vil indgå i en dialog, men samtidig meddeler at de max giver 50 % belåning og samtidig kræver at jeg deponere et kontant beløb på en spærret konto.

Mine tanker går derfor nu i alle mulige retninger:

Sælge dele af drømmen til andre som kan indgå som partnere – måske i bidder af 100.000 kr.

Sælge de nok så berømte folkeaktier for fx 5.000 kr. stykket imod lovning af 4 årlige nyhedsbreve, årligt tilbud på vin fra ”eget” slot samt rabat på leje af feriebolig.

Udskyde hele ideen i 10 år og spare sammen og lægge hver en krone til side som jeg kan eller måske noget helt andet.

Hvad siger Aminoerne ? Kom gerne med ideer, kritiske vinkler eller bare nysgerrige spørgsmål.

 

 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)