Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge eller ikke at sælge...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

jeg har en udfordring!

Jeg har IT og internet produkter som skal afsættes og derfor har jeg valgt at ansætte en sælger med løntilskud.

Sælgeren har ikke været i arbejde i længere tid, men kommer direkte fra sygedagpenge, og salg af internetløsninger og IT generelt er nye område for vedkommende. Alligevel har lønkravet fra start været 25.000,- kr. pga. tidligere salgserfaring - men uden provision da vedkommende ikke er tryg ved et provisionslønnet salgsjob - den manglende sikkerhed virker stressende.

Betingelsen for den ønskede løn har været, at der selvfølgelig er en stor nok omsætning og at vi var "flyvende" fra første måned. Derfor er der også brugt en del tid på at føre vedkommende ind i produkter og teknik, både direkte samt vha. selvstudie. Vedkommende har arbejdet som salgsansvarlig med større salgsprojekter og har jf. eget udsagn haft ganske stor omsætning i de forskellige salgsstillinger - men siden starten hos mig 1/6-2015 er der solgt absolut intet! Når jeg har spurgt til salg og salgsaktiviteter, har svaret været, at der satses på den lange bane. Jeg kan derudover konstatere at "kolde kald" er et godt stykke under en time dagligt.

Derfor er det efterhånden blevet mere end en smule svært at bevare troen på vedkommendes kvalifikationer og evner, selv om vi indtil nu har haft 3 møder/samtaler vedr. det manglende salg og har drøftet forskellige tiltag. Jeg har derfor følgende spørgsmål, jeg gerne vil høre jeres svar på/input til:

1. Set ift. et nyt område, hvad ville I så have tilbudt fordelingsmæssigt mellem fast løn og provision?

2. Hvor længe vil I følge op dagligt, inden I "trækker bremsen"?

3. Hvor finder jeg evt. en ny selvkørende og seriøs sælger, der både vil præstere resultater og arbejde med den rette fordeling mellem fast løn og provision?

Hvis I vil kommentere på andet eller komme med gode råd, er jeg lutter ører.

Hav en god aften!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 27. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Fra  Phoner2support - Mødebooking, Telesalg & Salgstræning Rindom & Co. Consulting ApS Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Rene,

Ja opsøgende salgsarbejde er på ingen måde let - jeg lever af opsøgende salg.

Du skal være velkommen til at kontakte mig

Jeg tænker to tanker, salgstræning eller outsourcing af salgsdelen.

Du skal være velkommen til at kontakte mig

God aften
Jannich Rindom
Phoner2support ApS
Mødebooking, salgstræning og telesalg


Jannich Rindom tlf: 70 22 02 02
Jannich@phoner2support.dk
Www.phoner2support.dk


Fra København S
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 24
Fra  Rabell Aps Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Gode tanker. Både du og sælgeren kan måske få lidt inspiration på min blog, hvor der er masser af tips og tricks om salg, der er lige til at bruge.

Hvis der er problemer med "kolde kald", er det nok en blokade i sælgerens tankegang, og der kan jeg konkret anbefale dig og sælgeren hele denne sektion, der er skræddersyet til netop det at motivere sig selv til at ringe til nye kunder.

Meld endelig tilbage til mig, om det kan være til gavn: http://salgforikkesaelgere.dk/category/saet-dig-op-til-salget/

Mvh

Henrik

Ps. Det er billigere at støtte personen med gode træningsværktøjer og sparring end at fyre og skulle starte op fra scratch. Der findes masser af gode salgstrænere derude. Jeg er fuldt booket, så jeg anbefaler dig een af de mange andre gode salgstrænere derude. :-)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her:)

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Hvad er det også han skal sælge? tænker jeg. Du har jo ikke nogen produkter ... på din hjemmeside skriver du om it-drift, flyt til clouden og rådgivning. Det er der mængder af andre firmaer der også tilbyder. Jeg kan ikke lige se at I (læs du ... for der er jo kun dig) har nogen speciel kompetence der løfter Jer over alle andre selvom du ganske sikkert er ret ihærdig og dygtig.

Jeg tror dit produkt er "konsulting" og det er der altså ikke nogen som bare sælger på en måned, uanset om der er nok så mange der vil tilbyde dig salgskurser og træning.

"Goddag, må vi it-rådgive Jeres firma og flytte Jer op i clouden?" -- "næ, gu må I ej".

Jeg tror din sælger skal mødebooke og så skal du ud og slås for at få lov til at levere dine ydelser og vinde kundens tillid og så kommer der noget på sigt.

Bare mine tanker. /Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Så har du ikke lige læst om LandNet... :-)

Mht. de øvrige services, så har vi hyldeprodukter vi bruger ud over hvad vi beskriver på hjemmesiden. Disse har vi dialoger med kunderne omkring ud fra deres behov, men det er rigtigt set at salget og implementeringen antager en projekt-karakter.

Så nej - 4 for en 10'er har vi ikke (endnu). Og booking af møder foretages sideløbende.

Tak for tankerne.

/René

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk sælgere er mest hvis de sælger og andre tager sig af mødebooking

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os nu bare kalde en spade for en spade...

Du har ansat en person som kommer direkte fra sygedagpenge, der ikke er oppe i gear, som ikke har den tekniske indsigt og som har arbejdet med projektsalg.

Ham har du nu ansat til 25.000,- (fast løn)med kold kanvas salg med forventning om hurtig salg med et difust produkt.

Lad os nu bare være ærlig her...
Du har fejlansat en person, til en løn som er rigtig ringe for en god sælger.
Ideen om at få en person med 50% løntilskud i 6 mdr. har været fristende og nok overskygget dit egentlige behov og det du i virkeligheden har brug for.

Jeg er en rigtig god sælger, men kold kanvas er bare ikke mig og helt grundlæggende efter at have haft med rigtig mange sælger at gøre, så er en god kanvas sælger meget sjældent en der kan læres op til det, men noget med ens personlighed og generelt tilgang til salg, altså en livsstil.
Det at sparke døre ind, er bare ikke hver mands sag, selv om mange "sælger" vil påstå, at det kan de sagtens.
Har rigtig mange gange mødt en sælger som er rigtig dygtige, men når de kommer på dansegulvet, så trækker de sig.

Jeg tror du vil være bedst tjent med at få personen ud, finde en person som kan kanvas salg og ikke mindst tilbyde en løn som flugter mere med dine ambitioner for salget.
25.000,- er i min verden bare for lavt, ja kender ikke nogen sælger der går til en fast løn i det område.

Det kan være svært for en ny starter at skulle satse, men hvis du ikke tør satse, hvem skal så afsætte dit produkt?
Kan du selv lave kanvas for dit produkt?
Har du tiden til at lave opsøgende salg?

Lav et objektivt budget og vær ærlig overfor dig selv.
Find en ordentlig kandidat til jobbet og lav en 3, 6, 9 , 12 mdrs. løntrappe, hvor sælgeren har en vis sikkerhed i fast løn i opstarts perioden, som som på sigt giver plads til bonus/provision.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skam haft kigget mig omkring, inden jeg ansatte. Garantier giver ingen, men rigtigt mange kan fortælle om meget flotte resultater - så at gå tilbage til "gør-det-selv" overvejes kraftigt. Indtil videre nøjes jeg dog med også selv at supplere med kanvas og opsøgende.

6 mdr. løntilskud? Nej, "så ærlig" har jeg ikke været...

25.000 er nu ikke en dårlig løn, for en der vil "skifte spor" - men der er tydeligvis forskel på, hvilken "startløn" man forventer/kan forvente som sælger. Lønniveauet blev lagt efter forslag fra personen selv.

Tak for input - dog vil jeg afslutningsvis sige at LandNet er ikke specielt diffust... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå - men jeg lukker "dialogen". Takker for input!

Hav en god dag derude.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)