Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til generationsskifte evt. finansieret gennem vækstfonden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil høre om der er nogen med erfaring i generationsskifte af virksomheder, finansiering og i hvilken rækkefølge tingene skal gøres smartest og mest hensigtsmæssigt.

Jeg har kig på en bestemt virksomhed. I den forbindelse er det min tanke, at vækstfonden skal ind over finansieringen.
For at jeg ikke kommer galt afsted, er der så nogen, der kan fortælle om:

1. Det er smartest at gå til vækstfonden før jeg henvender mig til banken?
2. Hvad skal vækstfonden have at vide ved et indledende møde? (Jeg har prospekt, regnskaber og er i gang med et mindmap/kortfattet forretningsplan).
3. Hvor får jeg den bedste rådgivning om virksomhedens reelle værdi og hvad den bør koste?

Venlig hilsen

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

normalt vil man vel tale om familie overtagelse i generationsskifte og det du skal, er vel at overtage en virksomhed fra en 3. person

MacManus:

Hej

Jeg vil høre om der er nogen med erfaring i generationsskifte af virksomheder, finansiering og i hvilken rækkefølge tingene skal gøres smartest og mest hensigtsmæssigt.

Jeg har kig på en bestemt virksomhed. I den forbindelse er det min tanke, at vækstfonden skal ind over finansieringen.
For at jeg ikke kommer galt afsted, er der så nogen, der kan fortælle om:

1. Det er smartest at gå til vækstfonden før jeg henvender mig til banken?
2. Hvad skal vækstfonden have at vide ved et indledende møde? (Jeg har prospekt, regnskaber og er i gang med et mindmap/kortfattet forretningsplan).
3. Hvor får jeg den bedste rådgivning om virksomhedens reelle værdi og hvad den bør koste?

Venlig hilsen

1 ja det kan du i alle fald roligt gøre, og der få at vide hvad fonden evt kan tilbyde. Taler vi vækstkaution skal du dog vide, at det alene er banken der står med kreditvurderingen
2 - tag det ganske kort med, men jeg tror nu ikke de går i store detaljer, men ha de ting du har forberedt med, så du kan gi dem et ex
3 - her vil jeg anbefale en revisor -for hele firmaet skal gås igennem i detaljer for at kende ialt om indtjening OG finde alle mulige udgifter, aftaler, forpligtelser og evt skeletter i skabet. Det vil betale sig at ofre noget på rådgivning
vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)