Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af underskud og Virksomhedsordning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Solrød
Tilmeldt 27. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Sidder nu og skal have indberettet årets resultat på skat.dk - Bliver dog meget i tvivl hvordan jeg reelt indberetter et underskud på den rigtige måde og om jeg med fordel her kan benytte mig af virksomhedsordningen. Kort ønsker jeg ikke et personligt fradrag, men hellere videreføre mit underskud til 2015, hvor et overskud måtte forventes.

Jeg har før haft et APS, hvor det var normalt at man blot førte et underskud videre til året efter, for så at modregne dette i et kommende overskud. Kan man gøre dette uden et APS/AS ved blot at benytte virksomhedsordning? - Har kunne finde en masse tråde og artikler omkring hvordan man forholder sig til overskud og køre disse videre, men ingen om underskud.

Håber at der er en der kan hjælpe.

Mvh

Thomas Pedersen

PureOrganic.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gemme underskuddet på den måde i personlig regi. Det vil dog blive modregnet næste år, men du mister dit personfradrag i år.

Tag evt fat i en revisor (mig). Det kan være gode penge givet ud :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Solrød
Tilmeldt 27. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Kan jeg få dig til at beskrive dette nærmere - "men du mister dit personfradrag i år" ?

Hvis jeg blot angiver det som et underskud af virksomheden, så går dette vil ind i mit fradrag for 2014 og så er det på den måde "nulstillet" fremafrettet ? - Tror jeg skal have konverteret mit personligejet firma til et selskab. Det er på mange måder lettere at håndtere, samt at så er revisor selvskrevet til at tage sig af dette ;) - Har ikke lavet virksomhed for at trække ting og sager fra, men for at lave penge ;)

I tilfælde af/eller når jeg får det skiftet til et selskab, vil jeg meget gerne have en revisor om bord, hvilke sagtens kunne være dig.

Mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du ikke har nogen indtægter overhovedet  har du ikke glæde af personfradrag med mindre du er gift og det udnyttes der - men ellers mister du jo ikke personfradrag

Læs her om forskelle på virksomhed og selskab som del af dine overvejelser http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html og overvej så ellers en af mine e-bøger som i signaturen hvis du vil vide mere om de to former og deres regler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Solrød
Tilmeldt 27. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Min primære beskæftigelse er som senior konsulent i et større IT firma, så det er her jeg har min indtægt og der fradraget i så fald vil blive benyttet. Ønske senariet ville dog være at jeg kunne skille de to ting ad, hvilke jeg havde håbet jeg kunne igennem virksomhedsordningen. Firmaet er ment som noget jeg/vi er igang med at starte op, for at fruen forhåbentlig kan få dette som primær beskæftigelse inden for en overskuelig fremtid..

Jeg vil lige få læst din blog da dette virker utrolig interessant.

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo bare bruge alm ordning så længe det ikke har betydning og så vælge VSO til - når du ser, at det giver skattemæssig mening. VSO betyder ofte, at man har behov for bogholder/revisor hjælp, og er det et rent start underskud så giver det ikke stor mening med VSO - Du skulle måske overveje at lade din kone drive det lige fra start alene, så det går i hendes skat og CVR er tilknyttet hende ud fra dit formål. Hun skal jo så også i praksis lave arbejdet for at skatten skal falde på hende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Solrød
Tilmeldt 27. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar. Jeg er endt med blot at indtaste det som underskud og tage det som personligt fradrag. Her fra 2015 skulle der gerne være sorte tal og så må tiden vise om det ender med VSO eller om jeg konverterer til et APS.

De bedste hilsner

Thomas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)