Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af skatteform ved udlejning af bolig

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har pr. 01.08 udlejet min bolig, og har i forbindelse med dette nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Udlejningen kommer til at have et forventetoverskud på 100.000 p.å. efter forbedringer.
Renteudgifterne udgør pt. 12.000, men vil være højere i forbindelse med omlægning til fastrente.

Vi er to ejere af ejendommen som skal dele overskuddet.
Min indkomst er meget tæt på topskattegrænsen, og overskud i denne størrelsesorden vil medføre topskat for mig.
Min medejer har en del plads før han bliver ramt af topskat.

Ejendommen er erhvervet for ca. 1.5 mio. før forbedringer, og der skyldes ca. 1.3 mio. Den offentlige værdi er på 2.5 mio.

Min medejer ejer et IVS men han kører det som et hobbyvirksomhed pt.

Herudover er vi begge alm. lønmodtagere uden renteindkomst eller kapitalindkomst.


Spørgsmål 1:
- Hvilket skatteform skal vi vælge? VSO eller kapitalafkast?

Spørgsmål 2:
- Kan jeg overføre lån fra mit andet hus og dermed trække renterne fra i VSO? Umiddelbart har jeg positiv indskudskonto hvis man anvender den offentlige værdi til grund for beregningen? Eller er det anskaffelsesprisen der danner grundlaget?

Spørgsmål 3:
Når man afdragene på gælden - bliver dette beskattet som et reelt overskud af udlejningen?

Håber der nogen der kan være hjælpe, idet jeg har lidt svært ved at vurdere hvad er bedst :-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)