Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reglerne...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har set tv hvor told og skat kommer til et kræmmermarked og vil se alt muligt på dem som står i en stand.

Hvad er reglerne og gør jeg noget forkert og hvornår er det eventuelt rigtigt og hvornår er det forkert?

Eksempel:

Jeg har en udstilingsstand med til et stort sportsarrangement hvor jeg udstiller en masse produkter man kan købe i min webshop.

Enkelte produkter sælger jeg direkte på standen men det er nogle der er lavet specifikt til det arrangement og i få antal.

Da jeg selv ikke kan være i standen da jeg skal rundt og lave en masse andet derfor har jeg mine forældre og kæreste til at hjælpe med at passe standen.

Ingen af dem får penge for det eller andet de er der friviligt for at hjælpe mig og min butik er slet ikke noget hvor ansatte af nogen art kan komme på tale.

Mine forældre er på efterløn min kæreste er i arbejdsprøvning efter lang tids sygdom.

De laver ikke andet end at sidde i standen og snakke med dem der kommer og fortæller om mine produkter og helt frivilligt og fordi de vil hjælpe mig da jeg ikke kan være to steder.

Hvad er reglerne og er der nogen regler når de arbejder for mig frivilligt og der slet ikke er noget økonomisk imellem os, de har sågar selv kaffe med ;-) til dagen.

/Magnus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal finde en form for kasseapparat som følger skatsregler. det har de skærpet meget, idet man idag kan få batteridrevet udstyr - Dinero har en ipad version som vil fungere mig bekendt

Så er der de som passer standen. Sørg for en logbog frivilligt som viser hvem der er der og hvornår - og da du jo har kasse der viser din indtjening, er det let i dit regnskab at se, at du jo i alle fald ikke trækker en udgift ud til dem og det vil hjælpe.

Det som ikke er så godt, kan være kæreste i arbejdsprøvning - som jeg ikke helt ved hvad er. Hvis det havde været på invalidepension eller kontant hjælp eller dagpenge, så kunne det givet gi meget besvær - ud fra formodning om at hun måske nok fik lidt alligevel - Efterløn, ud fra det du beskriver - tror jeg ikke vil reagere når det er kort tid, og ulønnet. Det er ikke forbudt at arbejde gratis, og så længe du kan vise, at det er sådan det foregår - bør det ikke gi problemer. Din kæreste bør nok checke med det kontor der bevilger arbejdsprøvning, at det er OK hun for hygge står og hjælper - og nok få skriftligt OK

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)