Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lærer man at investere/trade? Bøger, mentorer, hjemmesider osv.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har nogen penge jeg gerne vil lære at investere/trade med.

Hvad er første skridt til at blive dygtig til det? Hvilke bøger bør man læse? Nyttige hjemmesider og lign? Det gør intet hvis de er på Engelsk.

Kan man finde en mentor i denne branche, i så fald, hvor?

Jeg vil gerne have så meget hjælp som muligt, så jeg kan blive så god som mulig.

De penge jeg har at investere/trade med pt, er lærepenge. Så det gør ikke så meget hvis jeg mister nogen af dem, så længe jeg bliver klogere.

Jeg er mest interesseret i at læse om/blive dygtig til at daytrade da jeg ikke super interesseret i at binde mine penge i flere år.

Kom gerne med al den hjælpelige viden du har, også selvom deter ting jeg ikke har nævnt ovenfor.

På forhånd tak.

Mvh

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo starte på papir, altså lave et excel ark, hvor du starter med en million, samtiddig med at du læser de bøger der er omkring emnet, det kan google hjælpe dig med, må jeg spørge af ren nysgerrighed omkring hvorfor du vælger at lave et indlæg herinde i stedet for at google lidt?

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil, læs Børshaj af Lars Tvede (gå på biblioteket) og se om ikke også du kan finde en bog om chartreading og candlestick charts (en bestemt type). Når du har læst dem burde du være parat til at åbne en konto.

Jeg går ud fra du foretrækker at starte på det danske marked, og her bør du nok åbne en konto hos Nordnet.dk (du kan faktisk også handle USA). Er USA dit primære marked så kig på interactivebrokers.com. Skulle du vælge forex markedet så sig lige til.

Jeg har forstået at du har meget mere men prøv at start med at sætte f.eks. 25000 ind, så du mærker det har indflydelse når du trader modsat papertrading. Du skal ikke regne med at det går supergodt til at starte med, derfor er det vigtigt du ikke mister dit store beløb på rookie fejl. Først når du bliver bedre til at gennemskue markedet bør du satse større.

Det er sikkert en god ide at læse med på Euroinvestor.dk men husk - det er dig der har ansvaret for dine handler, når de anbefaler en aktie er det tit fordi de selv har købt og forsøger at få andre til at presse prisen op. Det er ikke kun for at hjælpe dig de skriver derinde.

Du vil af og til få brug for yahoo.finance til opslag på USA aktier og c20 aktier (index).

Jeg tror det bør give god mening med det jeg har oplyst, men der er altså pænt meget at sætte sig ind i, så jeg stopper her

Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Til daytrading anbefaler jeg ETXCapital, hvor du handler i pips. Hvert "pip" eller "point" et index/forexpar/aktie/råvare bevæger sig, kan du handle et fast beløb på. F.eks. kan du handle DAX, hvor du satser 10 kr. pr. point. For hvert point DAX bevæger sig lang eller kort, vinder/taber du så point x din indsats. 

Du kan med fordel følge Tom Hougaard på facebook - han er sindssygt dygtig til daytrading :)


Jeg vil anbefale at du maks. satser 1% af dit fulde beløb ved daytrading, da det kan gå MEGET hurtigt. Du kan hurtigt lave en meget god handel, og det kan ligeledes hurtigt gå den anden vej. Dvs., har du 25000 kr i kapital bør du maks satse 250 kr. pr. point. Et index som DAX kan godt svinge +100 point om dagen, så der er mulighed for rigtigt store gevinster og rigtigt store tab ;-)


Start med at lære om teknisk analyse hvis det er daytrading du vil begynde med. Altid hav makroøkonomiske forhold og udmeldelser fra f.eks. ECB og FED i baghovedet, da disse kan ramme index meget hurtigt, og det kan gå både op og ned meget hurtigt. 

Vil anbefale at læse op om price action, doji, trendkanaler - herefter kan du kigge på elliot wave teorien, fibonacci og lignende. 

Pas på derude i disse tider. Grækenland kan få et index som DAX til at flyve frem og tilbage uforudsigeligt. Hav altid i mente at markedet kan opføre sig utilregneligt MEGET længere tid, end at du kan forblive solvent.

Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Beyond.

Tak for et spændende indlæg. Har ud nogle anbefalinger til bøger om day trading? Jeg har hørt at der findes nogle forskellige analyseværktøjer og at folk der bruger disse i gennemsnit kan vinde over 1% om ugen = 50% om året. 

Kender du nogle af disse værktøjer?

MVH 

Fra København
Tilmeldt 5. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guys,

Super cool at se en debat om Forex på Amino!

Jeg er Product Manager hos Tradable, som er et FinTech Startup i København med fokus på udvikling af nye værktøjer til forex/cfd trading.

Pt leder jeg udviklingen på en ny web/mobile trading platform med fokus på at minimere friktionen, som nye tradere ofte oplever når de kaster sig ud i de finansielle markeder, ved at integrere best-practice workflows og værktøjer direkte i platformen.

I den forbindelse søger jeg feedback fra potentielle brugere.

T-Diddy og BEYXND, er det noget I kunne være interesseret i?

Et feedback interview tager normalt en halv time og kan klares over Skype, eller fysisk her i København. Giver gerne en kop kaffe :-)

Best,
Søren - sf@tradable.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 5. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eric,

Handler du kortsigtet og spekulativt, eller er du mere langsigtet value-investor?

Best,
Søren

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)