Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal have penslet moms ud..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan altså ikke hitte rede i det, heller ikke selvom jeg har læst diverse indlæg.

Er nedenstående rigtigt?

Indkøb produkt :         73kr

Kuvert:                     0,60kr

Div. transaktioner:       2kr

Salgspris til kunde        119kr

Overskud:                  43,5 kr (ca)

Moms skat:20eller25?    8,7

Overskud=                  34,8

Som så skal indberettes til skat og så skal jeg betale skat heraf? Hvad har jeg så tilbage?

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Jeg kan altså ikke hitte rede i det, heller ikke selvom jeg har læst diverse indlæg.

Er der én eller anden venlig person der gider regne ud hvad jeg skal af med. Har jeg overskud?

Indkøb produkt : 73kr

Kuvert:

hej

blev du helt faerdig med at skrive dit indlaeg .? :)

Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Rasmus:

Jeg kan altså ikke hitte rede i det, heller ikke selvom jeg har læst diverse indlæg.

Er der én eller anden venlig person der gider regne ud hvad jeg skal af med. Har jeg overskud?

Indkøb produkt : 73kr

Kuvert:

hej

blev du helt faerdig med at skrive dit indlaeg .? :)

Neeeeeej, sorry. :)

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål mere.....

Nå det så er drop shipping.. Kunden betaler mig...Jeg betaler faktura hos leverandør (de leverer osv.) Skal jeg betale moms af det beløb kunden betaler mig?

Lad os sige:

Kunden betaler 100kr

Jeg betaler levenrandør 50 - skal jeg så også betale moms på 10kr? Plus skat af de sidste 40kr?

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

du mangler meget basis viden om regnskab, og bør nappe et kursus - skat har visse gratis kurser i kommunerne men der skal måske mere til

Alt du køber og betaler moms for har købsmoms - alt du sælger skal du lægge moms på = salgsmoms og det du betaler er salgsmoms minus købsmoms

Skat betaler du af din fortjeneste og det er uanset køb eller salg - indtægter minus udgifter - begge dele uden moms

I dit tilfælde - hvis kunde betaler 100 kr- så er det 80 kr uden moms, og du har betalt leverandør 50 kr = 40 kr uden moms

Moms betaler du så med 20 kr minus 10 kr = 10 kr og så er det skat af 80 kr - 40 kr = 40 kroner overskud * skat

Du bør bruge 55kr på bogen om personlig virksomhed som har rigtigt meget let læst om det at stifte - regnskab - moms og meget andet du ikke skal være uden før du går igang https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er desværre meget blank hvad angår regnskab. For 10 år siden da jeg havde vagtfirma med ansatte afleverede jeg bare alle papirer til en revisor. :D

Siden jeg skrev indlægget har jeg fundet Billy og debitoor - ser ud til de kan klare arbejdet for mig. :)

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)