Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af kontantkøb der er hævet efterfølgende dag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har foretaget flere køb (til firmaet) med firmaets dankort, hvor datoen på fakturaen er den dag jeg købte varen, men selve hævningen på kortet er først sket et par dage senere (f.eks. fordi jeg har købt en vare i weekenden udenfor bankens åbningstid).

Hvis jeg skal have datoen i balancen til at stemme præcist med min bankkonto udskrift, hvordan skal jeg så bogføre et sådant varekøb?

Jeg benytter Dinero til regnskabet. Eftersom betalingen som sådan er foretaget ved købet, har jeg bogført det som et Kontantkøb.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

bogfør efter bankudtog eller fakturaen et par dage betyder ikke noget

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

torbenfox77:
Hvis jeg skal have datoen i balancen til at stemme præcist med min bankkonto udskrift, hvordan skal jeg så bogføre et sådant varekøb?

Ja, hvis du skal have datoen til at stemme præcist med din kontoudskrift, skal du jo bruge den konto, der står på bankudskriften :-).

Det er sådan, jeg selv gør.

Men du kan også vælge at bogføre på fakturadatoen. Det er muligvis endda det mest korrekte (jeg ved det ikke), men jeg er selv tryggest ved at bogføre efter bankudskriftet og på den måde kan jeg hele tiden kontrollere, at det stemmer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det kun er et par dage, så er det fint at vente til du ser det i banken, men det er helt uden betydning, du kan også bruge fakturadato (som er bedst - for har du en faktura f.eks. 30/6 så skal moms med i 2.kvartal og bogfører du det efter bank 1/7 så røg momsen i forkert periode.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)