Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning søges - problemer ved køb af leaset bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg købte i går, mandag, en bil til mit relativt nye malerfirma (enkeltmands)..

Sælger havde leaset den og her opstår problemerne! Ved selve handlen ønsker sælger at jeg indbetaler restbeløbet (x) på leasing aftalen, direkte til leasing selskabet med reference nummer til deres aftale. Fra beløb x og til vores aftalte salgs/købspris er en difference (y), som jeg indbetaler til hans konto..

I dag, tirsdag, bliver jeg så ringet op af leasing selskabet - de siger at sælger ikke har lov at gøre det på denne måde og spørger også ind til den samlet salgssum, som gav sælger et plus -  dette beløb (y) gør manden fra leasing selskabet krav på. Han beder mig ringe til min bank og få dem til et trække beløbet y tilbage fra sælgers konto og derefter skal jeg overføre det til dem. Jeg ringer til banken, men de har ikke mulighed for at trække det tilbage. Jeg ringer igen til leasing selskabet og her får jeg at vide, at jeg kan jeg ikke få sælger til et overføre y tilbage til mig igen, hæfter jeg selv for beløbet.

Jeg ønsker at få afsluttet denne sag hurtigst muligt, men det har ikke været muligt at få fat på sælger (heller ikke for leasing selskabet) og den gratis retshjælp på min egn var selvfølgelig mandag og tirsdag - så denne vej er der lang udsigt til at få hjælp.

Kan nogen herinde fortælle mig hvordan jeg står i denne situation??? Jeg må hellere krybe til bekendelse og fortælle at jeg er kvinde og var alene i byen og handle bil - jeg har hverken fået (og dermed ikke skrevet under på) en salgs aftale eller noget andet! Den eneste underskrift der blev lavet vedr handlen, var sælgers underskrift på fakturaen vedr difference beløbet y!

Håber på at nogle kloge hjælpsomme mennesker kan rådgive mig til hvordan jeg skal håndtere den kedelige situation..

Mvh den nye maler

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil anbefale at du kontakter en advokat, det koster nok ikke alverden at få dem til at hjælpe dig.  Den Gratis retshjælp er så vidt jeg ved kun for privatpersoner og ikke firma relaterede ting.

 

Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  IDEAH Law House ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Den nye maler" :-) 

Det var lidt en træls situation, som du er havnet i. Du er velkommen til kontakte mig pr. mail cb@ideahlaw.dk, så vil jeg gerne hjælpe dig med at løse sagen.  

Jeg ser frem til høre fra dig. God aften. 

Med venlig hilsen 

Christopher 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)