Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er måske et lidt underligt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel :)
Hvis man godt kan lide søgemaskineoptimering, online markedsføring, linkbuilding og lignende ting. Ved i så hvilken universitetsuddannelse, der ligger mest op ad dette, hvis man har en meget stor interesse for disse emner?

Jeg skal nemlig til at søge om et par dage, og jeg ville lige høre om i kender til nogle uddannelser, der læner sig lidt op ad dette, hvis det er muligt :)

Hilsen Alexander

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 36
Fra  Edens Management ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander :-)

Jeg tror nu ikke du finder nogen Universitetsuddannelser hvor du lærer dette - Jeg vil tro det nærmeste du kommer er uddannelser som multimedie-designer og uddannelser i den retning.

Jeg selv blev "snydt" ved at vælge Entreprenørskab og Innovation på Syddansk Universitet, hvilket endte med stort set at være end ganske almindelig HA (Indtil videre ihvertfald)

Håber du finder noget spændende :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Synes at Multimediedesigner kunne være noget for dig, efter det du spørger om. Jeg er selv i gang med uddannelsen, og der lærer vi om kodning, design, kommunikation og business. Søgemaskineoptimering er en del af vores kommunikations pensum, så det lærer du også her.

Håber det hjalp lidt!

Mvh

Mathias Ravn-Nielsen

www.synligonline.net

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

På en universitetsuddannelse vil du lære at forholde dig analytisk til de ting, du skriver om - og meget mere.
Dine interesser ligger tydeligt op ad sprog og kommunikation, så enhver humanistisk uddannelse vil give dig en god ballast at arbejde med.

Kommunikation er oplagt.
Journalistisk er et spændende grænseland.
Dansk, Nordisk, Litteraturvidenskab, Retorik...

God vind med din uddannelse.

mvh Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
På en universitetsuddannelse vil du lære at forholde dig analytisk til de ting

Helt enig med Hans. Ihvertfald på det punkt.

Du kan også se SEO fra en teknisk vinkel, og vælge datalogi, computer science eller noget i den stil. Det afhænger i virkeligheden af, om du er mest interesseret i kommunikationsdelen eller teknikdelen af SEO.

Jeg besøgte en virksomhed for et halvt års tid siden, som udviklede software til SEO. Deres kunder var nogle af de største webshops i verdenen, og de arbejdede meget teknisk med SEO. Firmaet var stiftet af et par tidl. søgemaskinefolk fra Google. Den slags virksomheder kan du også arbejde for/med hvis du vælger den tekniske vej. 

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)