Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falsk og misvisende markedsføring fra Amino? Hvordan er det nu reglerne er?

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Martin Thorborg:
Vi skriver 99 kr. + moms alle steder mig bekendt og det fortsætter vi med, da det er det vores segment er vandt til.

saa er der en smutter her :) http://www.amino.dk/plus/



Ja og du kan sikkert finde 10 andre steder vi har glemt det.
Og den slags fejl kan du sikkert finde på alle websites på nettet, der har så mange sider som os.
Kom bare med en liste, så kigger vi på det en dag vi finder tiden :-)

De bedste hilsner

Martin



Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Anders S:

Martin Thorborg:
Vi skriver 99 kr. + moms alle steder mig bekendt og det fortsætter vi med, da det er det vores segment er vandt til.

saa er der en smutter her :) http://www.amino.dk/plus/



Ja og du kan sikkert finde 10 andre steder vi har glemt det.
Og den slags fejl kan du sikkert finde på alle websites på nettet, der har så mange sider som os.
Kom bare med en liste, så kigger vi på det en dag vi finder tiden :-)

De bedste hilsner

Martin



Martin, ikke fordi vi skal op og tottes over detter her men nu er det jo paa selve PLUS siden, Hovede siden hvor man kober et medlemsskab at der mangler et + moms og det tager ikke to min. for en af dine medarbejder at indsette et + moms.;

Jeg ved at det er maaske smaa ting men det undre mig at du tager saa let paa det.

Gad vide hvad du ville sige hvis jeg hyrede dig som konsulent til min webshop og betalte dig 1000 kr i timen eller hvad du er oppe paa, og jeg ikke viser priserne korrekt ? :)

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Gad vide hvad du ville sige hvis jeg hyrede dig som konsulent til min webshop og betalte dig 1000 kr i timen eller hvad du er oppe paa, og jeg ikke viser priserne korrekt ? :)

For 1000 kroner får du ikke meget hjælp - Til gengæld gør han det helt gratis ved at tilbyde Amino ganske gratis.

Folk går i små sko her i tråden. Om prisen er vist med eller uden moms er pisse ligegyldigt - Det er alligevel for billigt :-)

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Vi sælger til erhvervskunder og længere er den ikke. 
Om der af og til sniger sig en privat ind aner jeg ikke.

Mange hostingudbydere fik bøder for en del år siden, da det ikke er lovligt at annoncere ekskl. moms priser, når der er private forbrugere mellem kunderne.

De forsøgte sig forgæves med ovenstående påstand.Smile

Eks: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/prismarkedsfoering/Webhotel-50000-kr-i-boede 

Tilføjelse:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/prismarkedsfoering/Priser-over-for-forbrugere-skal-vaere-inklusiv-moms 

Som erhvervsdrivende kan man få vurderet lovligheden af virksomhedens markedsføring, så man er sikker på at slippe for bøder.Smile

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/forhaandsbesked 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

:) nej han koster vel 3000 kr i timen..? + moms :)

Ja det er vel lidt "lige meget " men det er vist ikke første gang at det er blevet på peget synes jeg at huske.

Hvis MT var nede i Netto og handle ind og prisen på mælk ikke var vist korrekt og han pænt gør opmærksom på dette og for at vide at med alle de vare de har på hylderne kan der jo ske fejl men han er da velkommen til at rende butikken igennem og finde deres fejl så vil de rette det på et tidspunkt de for tid.
Er det ikke lidt at få langemand op i ansigtet ??

Men igen hvis han var konsulent på en side som ikke viste priserne korrekte mon ikke han ville påpege vigtigheden i at vise priserne korrekte ? Det vil jeg da håbe. Og hvad ville han sige hvis ejeren slog ud med armene og siger Ja ja det retter vi når vi for tid :)


Hvad vil de egentlig gøre den dag de skal rette prisen på medlemskabet så skal de alle de sider igennem, uha ikke godt ;)


Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
:) nej han koster vel 3000 kr i timen..? + moms :)

Ja det er vel lidt "lige meget " men det er vist ikke første gang at det er blevet på peget synes jeg at huske.

Hvis MT var nede i Netto og handle ind og prisen på mælk ikke var vist korrekt og han pænt gør opmærksom på dette og for at vide at med alle de vare de har på hylderne kan der jo ske fejl men han er da velkommen til at rende butikken igennem og finde deres fejl så vil de rette det på et tidspunkt de for tid.
Er det ikke lidt at få langemand op i ansigtet ??

Men igen hvis han var konsulent på en side som ikke viste priserne korrekte mon ikke han ville påpege vigtigheden i at vise priserne korrekte ? Det vil jeg da håbe. Og hvad ville han sige hvis ejeren slog ud med armene og siger Ja ja det retter vi når vi for tid :)


Hvad vil de egentlig høre den dag de skal rette prisen på medlemskabet så skal de alle de sider igennem, uha ikke godt ;)

Der er bare kæmpe forskel på traditionelle forretninger eller webshops og så en gratis portal som Amino. Det synes jeg lidt folk glemmer her i tråden. Jeg tror (uden at vide det) at hvis man havde en Netto hvor langt de fleste produkter var gratis, så ville man også være mere overbærende. Jeg synes overhovedet ikke det kan ses som en langemand i ansigtet som du siger. Tværtimod, fordi Amino er gratis er vi også nødt til at prioritere hvad vi bruger vores tid på ekstra grundigt. Derfor ville det nærmere være en langemand i ansigtet til brugerne hvis vi brugte alt vores tid på at sidde og rette småfejl rundt omkring i stedet for at lave performance optimering og udvikling på mobilsitet hvilket vi er igang med lige pt. Jeg kan garantere dig for at det ikke er med den tanke at vildlede nogen som helst, som Martin også siger: "hvorfor skulle vi dog det?"

Desuden hvis du kigger på hvad der er med i Amino PLUS abonnementet, så er det meget tydeligt at det sælges til erhvervsdrivende.

Men det er blot min personlige mening :-) Glad for at så mange gider engagerer sig i Amino og de ting vi går og laver! Big Smile

Men send meget gerne en liste med sider, så vil det helt sikkert blive taget op, en dag når vi tager småting rundt omkring på sitet.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nils
Jeg er egentlig ligeglad men mens du har brugt tid på at skrive dette indlæg kunne du vupti have skrevet + moms bag priserne på plus siden.
Come on det begynder at blive lidt latterligt nu at I bliver ved at trække ud at skrive + moms .
Det er jo vist ikke første gang den er oppe.

Nå ja ja what ever

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope jeg er ikke udvikler så det kunne jeg ikke :-) 

Og vores udviklere sidder og får Amino til at blive bedre for brugerne, så de kan heller ikke.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Niels Ryding Olsson:
Desuden hvis du kigger på hvad der er med i Amino PLUS abonnementet, så er det meget tydeligt at det sælges til erhvervsdrivende.

Nej det er tydeligt det hovedsageligt er målrettet erhvervsdrivende (men ikke at det kun er for dem), for på siden hvor man tilmelder sig, kan man tilmelde sig uden CVR nummer, hvilket netop indikerer at dette ikke kun er for erhvervsdrivende men også på private, som f.eks. er ved at starte virksomhed op. Husk at loven handler især om hvem man giver mulighed for at købe, og netop ikke hvilken målgruppe man selv definerer man har.

Niels Ryding Olsson:
Jeg kan garantere dig for at det ikke er med den tanke at vildlede nogen som helst, som Martin også siger: "hvorfor skulle vi dog det?"

Selvom tanken ikke er at vildlede nogen, så kan man konstatere at kigger vi tilbage har der været flere tråde herinde, hvor folk er blevet overrasket over de skulle betale moms oveni den pris der er angivet rundt omkring, så de er blevet vildledt, selvom det ikke var meningen.

Prøv lige at se Metro-dommen igen. Selvom man skulle have CVR-nummer for at få et Metrokort, og kun kunne handle med det, skulle de alligevel opgive priser inkl. moms, dels pga de varer de solgte og dels pga. deres markedsføring.  Amino er slet ikke gået så langt, og her kan man signe op og betale som privat, loven er helt klar på dette område.

Niels Ryding Olsson:
Jeg tror (uden at vide det) at hvis man havde en Netto hvor langt de fleste produkter var gratis, så ville man også være mere overbærende.

Grunden til jeg gerne tager denne diskussion, er at i et forum som Amino er det vigtigt der ikke ligger en masse misinformation, og når en person som Martin (med den autoritet han har) skriver at han ikke tolker loven som at man skal skrive priser inkl. moms selvom man sælger ydelser til private, så er det nødvendigt at nogle får rettet denne misforståelse, så det ikke står uimodsagt. Hvis man sælger ydelser til private (selvom ens primære målgruppe er B2B), og man ikke angiver moms på priserne, kan man altså rende i nogle store bøder, så korrekt information er vigtigere her, end at være overbærende.

Hvad Amino vælger at gøre er jeg bedøvende ligeglad med, det kommer ikke mig ved, jeg stejler bare lidt når der kommer den slags informationer omkring mærkning, som potentielt kan koste læseren mange penge i bøder, hvis han tror på de forkerte informationer der er fremkommet flere steder i denne tråd.

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har svaret på ovenstående synes jeg.

Nu vil jeg altså bruge min tid på noget konstruktivt Smile

Men I ønskes alle en god sankt hans aften! Big Smile

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)