Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag for første regning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har netop startet min enkeltmandsvirksomhed op, men er kommet i tvivl om en ting. Jeg skulle have advokathjælp til at komme i gang, hvilket betyder, at jeg har fået en regning (det var så forventet vil jeg sige ;) ). Jeg har dog ikke oprettet en erhvervskonto endnu i min bank, hvorfra jeg kan betale regningen. SKAL jeg oprette en erhvervskonto, for at kunne betale min regning eller er det muligt, at gøre det privat og efterfølgende trække den fra i momsregnskabet?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Josvto:

SKAL jeg oprette en erhvervskonto, for at kunne betale min regning eller er det muligt, at gøre det privat og efterfølgende trække den fra i momsregnskabet?

Du skal ikke have oprettet en bankkonto for at kunne betale selve regningen, det kan du sagtens gøre privat.

 

I forhold til at trække den fra i momsregnskabet er det afgørende at fakturaen for det juridiske hjælp er udstedt til virksomheden og ikke dig selv privat, derudover er det naturligvis et krav at virksomheden du har oprettet er momsregistreret. Retten til momsfradrag har ikke nogen betydning i forhold til om du betaler den privat eller via virksomheden.

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Det er perfekt. Tusind tak for dit svar.

Jeg er momsregistreret og regningen er udstedt til min virksomhed :) Så smutter jeg ind på netbank og får den betalt med det samme :)

Tusind tak!! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan er det lige det er med stiftelsesomkostninger og advokat - er der ikke et eller andet om at hvis det er rent til stiftelse er der ikke fradrag - selv i personlig virksomhed, mens det vil være det hvis det er rådgivning om noget i selve driften - markedsførings aftaler og andet (som det jo så givet er her Big Smile. Er der en der lige kan få mig med her i reglen?

(momsen er fradrag i alle fald)

Trådstarter du skal i alle fald jo har en konto som får dit CVR tilknyttet som nemKonto men det må godt være en personlig konto hvis banken er OK med det. 

Helt enig med Jesper i, at det ikke gør spor forskel for fradrag om du har betalt fra privat  det bogfører du under mellemregning - privat indskud

Læs evt EBOG OM personlig virksomhed   som har en masse regler og kan køre dig fri af del misforståelser måske, også om betaling fra privat eller firmakonto og meget andet

god vind med det nye john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)