Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 iværksættere sidder fast ved reg. af CVR nummer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :-)

 vi er 2 iværksættere der er nået til at skulle oprette et CVR nummer! Selvom vi har søgt og søgt og kigget på amino i timevis så er vi stadigvæk ikke nået frem til hvad det i meget korte skridt kræver for at have et CVR nummer !

Vi er med på at det er "nemt" at få oprettet CVR nummeret, betale, få vores oplysninger tastet ind osv osv. Det er EFTER oprettelsen vi er i tvivl om hvad der egentligt kræves af os for at skat eller andre kommer rendende med sure miner fordi vi har glemt at oplyse alt muligt eller gemme visse ting.
 

 Kan det lade sig gøre at lave en kort liste over hvad vi skal have helt styr på for ikke at få fingerne i klemme som det første ? Så er vi i det mindste kørende og så kan vi tage mere avancerede skridt senere hvis der skulle komme det, det er mest af alt bare for at komme igang og få startet op uden det ender HELT galt :)

 
 Vi er p.t ved at starte salg af produkter op hvor vi skal handle med folk i udlandet osv. hvis det har noget at sige!

På forhånd tusind tak for hjælpen !

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Fra  KunstnerKram Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm, jeg mener da ikke jeg gav noget for mit CVR nummer?

Er I sikker på at det koster noget ?

Eller måske hvis du opretter det som et IS eller Aps. Det ved jeg ikke noget om.

Du skal bare indberette dit regnskab til Skat hvert kvartal (Så lær at bogføre et regnskab) og sætte dig ind i hvad det har af konsekvenser for din personlig indkomst. Dine private skattepapirer. Det hører nemlig sammen.

VH Hanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra det er et I/S - interessantskab i to vil ha sammen = personlig virksomhed for 2

Der er det i efter min mening behøver vide i min ebog om personlig virksomhed og I/S - og det er faktisk en hel del, uden at være spor uoverkommeligt

Den vil tage 55 kr ud af jeres formue inkl moms men den vil gøre at I ikke løber i problem vil jeg mene 

https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

Hvis jeg tog fejl og det ikke er I/S men derimod et selskab I vil stifte, ja så er der lidt mere formalia i stiftelse og drift (og senere ved evt lukning) men så er e-bogen i stedet 

https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066

Det er klogt af jer at sætte jer ind i regler om skat - regnskab- moms, for i virkeligheden er det ikke så svært, men hold da op hvor er der mange der går galt i byen. Husk ejeraftale, men det er med i begge bøger - den er topvigtig, også for venner

god vind med projektet   John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon, super meget godt at læse - Der bliver nogle timers læs og forstå :-)

 Tak for alle svarene og links, det er super hjælp !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)