Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået succes med min virksomhed - men er gået kold i "ledelsesdelen"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære aminoer,

Jeg håber nogle kan hjælpe mig - evt. været i samme situation.

Jeg startede min virksomhed for 8 år siden, idag har jeg 6 fuldtids ansatte og vi har en god omsætning med et sundt overskud - som min revisor siger det, så kan det ikke være bedre.

MEN, jeg er psykisk kørt helt sidelæns, jeg kan ikke stå op og komme på arbejde, det er nok en kombination af stress / depression - jeg er god til at starte ting, men at drive en virksomhed med standard opgaver, keder mig ekstremt meget - jeg kaster rigtigt mange bolde op i luften, og er god til at udvikle og lave nye udfordringer til mig selv.

Men jeg har det virkeligt ikke særligt godt, min kone siger at jeg skal gå til psykolog / coach, og jeg har nok bare måske brug for at snakke med en som "forstår" hvad jeg går igennem med min virksomhed og medarbejdere.

Tænker alle andre der også har startet noget fra bunden må have været igennem det samme?

Jeg har Googlet af en Coach / Psykolog til formålet.. men syntes bestemt ikke det er nemt at finde det jeg mangler? For jeg ved måske ikke helt hvad jeg søger?

Jeg er bosiddende i 6870 Ølgod.

Håber med mit blødende hjerte at der er nogle der kan hjælpe mig, det vil betyde ALT.

De bedste hilsner, René

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René.

Først og fremmest, så skide godt gået med din butik. Kender den udmærket og det er virkelig flot det du har bygget op.

Så vidt jeg ved så går din butik så godt at du i dette tilfælde burde ansætte en medarbejder til det administrative - Det er jeg sikker på der er råd til.

Det er ikke sikkert du behøver en på fuldtid, måske kan deltid gøre det. Men hvis du får en administrativ person ind, så har du også mulighed for at vækste Astina, og så kan det pludselig være en bedre forretning for dig at ansætte en til det administrative.

Lige pludselig kan det være du synes det er sjovt at gå på arbejde i stedet for at se det som en pligt.

Du må endelig sige til hvis du skal bruge noget hjælp, eller mangler et par friske øjne på din forretning.
Jeg bor i samme by som du har butikken.

Mvh.

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 04:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg læser det lyder dit opslag mere som et råb om hjælp, end et "ledelsesdelen er kedeligt, hvad er løsningen"

Jeg tror ikke at dét af finde en anden til at tage vare om det administratice vil hjælpe dig - måske på den korte bane - men derefter skal det du savner / mangler, nok finde en anden kanal.

Du nævner selv stress / depression.

Tunge ord for nogen, men for andre er det et spørgsmål om selvindsigt og erkendelse af at man har behov og overskud til at grave lidt i sig selv og finde videre så man kan leve et reelt liv i overskud og godt humør.

Jeg kender en utroligt dygtig psykolog, han bor dog i Århus. Jeg ved han kender en del andre psykologer og han kan sikkert sige et par gode ord om en omkring ølgod, da det jo er langt væk fra århus.

Hvis du alligevel er i århus i ny og næ, kan jeg kun anbefale vedkommende jeg kender. Manden har uden tvivl reddet mig liv og givet mig modet og lysten til at drive virksomhed, som jeg gør i dag.

Du er velkommen til at skrive en mail til mig på emilfrolundk@gmail.com, så kan jeg give lidt flere detaljer vedr. psykologen.

Bedste hilsner - og kæmp for det,

Emil.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene Høvinghof Johannesen:
jeg har nok bare måske brug for at snakke med en som "forstår" hvad jeg går igennem med min virksomhed og medarbejdere.

Det er sommetider det, der skal til. Det behøver ikke at være én, der kender til den type virksomhed, men bare lytter og kommer med indspark og måske et lille verbalt los i ..... .
Vi iværksættere kan godt gå opbygge en masse, som ikke kommer ud og så sidder det fast. Det er farligt, eller kan være det.

Så: En god snak, en kop kaffe engang om ugen/14.dag eller efter behov og så få papirkurven tømt, så kommer du tilbage på sporet igen.

Har prøvet lidt af det samme.

 

 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først vil jeg sige at det er super godt gået, at du tager hånd om din stress.. Stress skal man absolut ikke undervurdere, da det er en ekstrem alvorlig situation og kræver omgående behandling. 

Hvis dit virkelige drive dvs. der hvor du er i dit arbejdsmæssige og personlige es, er idé, udvikling evt. opstart, så kan alm. ledelse og dagligdags beslutninger sagtens være din "stress tricker".. 

Hvis dette er tilfældet, skal du hurtigst muligt fine en medarbejder der kan overtage den daglige ledelse, så du bliver aflastet. 

Det kan være enormt sundt, at tage noget orlov/ferie og fysisk komme væk fra virksomheden for en periode.

Læg evt. sammen med en psykolog eller coach, en plan for hvordan du komme tilbage til en arbejdssituation hvor du stor trives.

Når man er nede, kan der være lang vej til de gode idéer, i det tilfælde kunne du overveje at blive en passiv og med tiden aktiv business angel. 

Her vil du kunne komme tilbage på de kreative spor, uden at skulle stå for alt det kedelige og selv kunne bestemme hvor meget du vil engagere dig i det enkelte projekt.

Ønsker dig alt godt for fremtiden!!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for beskederne allesammen :)

Jeg tror jeg har fundet en løsning, som nogle af jer er inde på, kender jeg ikke årsagen, men jeg vil prøve at få et "proffesionelt" medlem i min bestyrelse med erfaring, så har jeg en at sparre med, det er måske blot det jeg mangler hvis jeg læser efter hvad jeg selv beskriver :)

Tak for indlæggene allesammen.

Rigtig god dag Cool

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Fra Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Fra  FeriehusDirect ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Du er ikke alene - og jeg tror du skal have en at "læne" dig op ad i processen frem.

Prøv at se min profil - jeg tror jeg kan hjælpe.

Du kan ringe til mig på 50421482

mange gode hilsener

Kim

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Jeg læste lige dit opslag og blev nysgerrig. Fandt du vejen frem? Og i så fald, hvordan?

De bedste hilsner,

Nynne

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rene.

Det går over og du skal nok holde dig fra Psykologer, men hellere satse på Netværksgrupper.

Held og lykke

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurdo:
Det går over og du skal nok holde dig fra Psykologer, men hellere satse på Netværksgrupper.

Første step er at erkende at der er et problem. 

Næste step er at finde løsningen. Løsningen kan være rigtigt mange forskellige - og psykologer kan være ganske glimrende. 

Der kan være stor kobling imellem forretning og ens par-forhold. Et større forståelse, par terapi - eller måske forretningsoptimering kan være løsningen. 

Derfor skal intet udelukkes. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)