Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SØGER PATENT EKSPERT

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg har nogle spørgsmål omkring patenter.
Det drejer sig om et produkt jeg meget gerne vil importere til Danmark, men jeg har på en fornemmelse der kunne være noget patent på produktet.
Jeg har prøvet at google mig frem til det, men dette har ikke givet mig et konkret svar.
Håber i kan hjælpe.

Kontakt:
Mail: Anderseye@hotmail.com
Mobil: 23961195

Vh. Anders Eye (kommende iværksætter)

Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Patenter er rettigheder, der kun gælder for et bestemt land. Derfor hvis du vil importere varer til Danmark, er det kun patenter, som er gældende for Danmark som er relevante (og som stadig er i kraft). 

Du kan blandt andet gøre følgende: 

- Du kan selv foretage en søgning på Patent- og Varemærkestyrelsens hjemmeside her. Alternativt kan du bruge det Europæiske Patentkontors hjemmeside her. Hvis du bruger det Europæiske Patentkontors hjemmeside, skal du sikre dig at patentet er gældende for Danmark. 

- Du kan få foretaget en freedom-to-operate søgning, der vil afdække patenter gældende i Danmark for det produkt du vil importere. Her kan forskellige rådgivere/advokater indenfor patenter være behjælpelige. Se nedenfor for en liste over dem. Patent- og Varemærkestyrelsen kan også tilbyde sådan en søgning. 

- Alternativt kan du ringe til Patent- og Varemærkestyrelsen og tage en snak med dem på 43 50 83 01. 

For en liste over rådgivere/advokater/eksperter indenfor patenter og varemærker se her

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)