Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af kunst uden for EU, hvornår kan jeg sælge?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har noget kunst jeg gerne vil købe, fra uden for EU. Jeg køber IKKE med salg for øje, så behøver jo ikke blive registreret importør. Men hvis jeg på et senere tidspunkt har tænkt mig at skifte det ud, kunne jeg tænke mig at sælge det gamle for atfinancere delvist eller helt nyt indkøb af kunst til mine vægge i privaten.

Er der regler for hvor lang tid der må gå inden jeg sælger det fra indkøb, inden det bliver set som indkøb med salg for øje????

 

 

Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er ikke en facitliste. Det er som du er inde på, spørgsmål om hvorvidt det er med fortjeneste for øje eller ikke. 

Der er masser af samlere, kunst, ure, keramik osv som køber og sælger siden når der skal skiftes i samlingen.

Der ER en risiko for, at skat kan gå ind og vurdere det som forretning, men de vil se på mange ting, ex reklameres der - er tingene i privat brug rent faktisk eller ligger de i pengeskab og meget mere. En facitliste er der ikke, heller ikke momsgrænsens 50,000 kr som ikke siger noget om, hvorvidt det er salg af privat indbo.

Ved købet fra uden for EU vil du ha samme problematik. Opfatter told og skat dig som handlende - vil de ha importregistreringen, ellers ikke. Du får moms på når varen kommer til Danmark som privat, og det indikerer jo vil også privat handel et stykke hen ad vejen.

Spændende om andre kan byde ind med mere præcist

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vatpind:

Er der regler for hvor lang tid der må gå inden jeg sælger det fra indkøb, inden det bliver set som indkøb med salg for øje????

 

John har allerede givet en del aspekter i forhold hertil.

 

Men en faktor som skat vurderer på i forhold til om der er tale om erhvervsmæssig indkomst/spekulation (skattepligtig) eller salg af private aktiver (ikke skattepligtig) er afsmitning. Og det gør de ud fra hvad din erhvervsmæssige baggrund er for at købe kunst, er du eksempelvis ansat som kurator på et kunstmuseum eller fritidskunstmaler så vil skat (efter min opfattelse) mene at dit "private" køb af kunst højst sandsynlig er spekulation noget før end hvis du til daglig intet har med kunst at gøre udover du gerne vil have noget pynt på dine vægge.

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow der var hurtigt svar, havde jeg ikke lige regnet med, derfor det tog mig lidt tid at svare tilbage.

Tusinde tak for indput begge, virkelig brugbart information :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)