Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor svært kan det være?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Byd endelig ind.

Jeg er blevet fyret fra firmaet jeg er ansat i da den del af virksomheden jeg arbejdet med er solgt ud. Det kan ske for alle. Videre. Jeg har fået 5 mdr. opsigelse men har kun krav på 3 mdr. Fedt fedt fedt.. Alt godt så langt.
Firmaet har ansættelsesstop, men der findes penge til at ansætte en konsulent. Det bliver så mig. Igen, fedt fedt fedt.
Nu står jeg i den situation at jeg skal fortælle hvor meget jeg koster? Jeg har nu på en løn på 33.000. Hvis jeg som selvstændig fakturer 33.000 til firmaet, hvor meget går til skat etc. Jeg har ingen udgifter, jeg skal kun oprette et foretag for at få min løn. Firmaet står for computer (som er det eneste jeg skal bruge).
Ved godt jeg høres blank ud, og det er nemlig det jeg er.
Ved godt jeg skal betale ferie, forsikring og sygdom selv. Det er mere opsættet af løn.
Kan jeg gå ud fra at jeg vil have det samme til mig selv nu som jeg har som lønmodtager? Hvis jeg kan fakturer firmaet det samme som jeg få i løn nu?

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i det meget let vil kunne blive set som lønmodtager - når du har været ansat tidligere og ikke har en række andre du arbejder for. I personlig virksomhed der det næppe så farligt for dig - for firmaet er det i høj grad, helt specielt hvis du ikke skulle klare din skat

I selskabsform vil det kunne være meget dyrt for dig og kunne udløse tripple beskatning som nævnt et stykke nede i linket som jeg husker det (fra bent Z)

hvor den store vits skulle ligge for selskabet er jo svært at forstå men nogen selskaber har jo sådanne specielle regler med ansættelsesstop og så alligevel ansættelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for link. Det var jeg slet ikke klar over. Nok et tilbud jeg skal takke nej til. Det undrer mig bare at en virksomhed i denne størrelse ikke kender til konsekvensen.
Igen, tak

Tilmeldt 16. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Frk Andersen:
Tak for link. Det var jeg slet ikke klar over. Nok et tilbud jeg skal takke nej til. Det undrer mig bare at en virksomhed i denne størrelse ikke kender til konsekvensen.
tja- hvis du gør det i personlig virksomhed og ikke i et selskab - så er risikoen for DIG ikke så voldsom faktisk, det er mere firmaet der vil ha risikoen ved at kræve du skal ha firma og fakturere dem i stedet for at de lønner med a skat, så er alternativet intet at lave, så ville jeg nu nok overveje tilbudet men KUN som personlig virksomhed - og så er det med at forskudsregistrere så du får sat af til skatten - Regn med mindst tidl. løn gange 1,5 da du jo nok ikke får feriepenge, løn under sygdom og kontrakten kan måske opsiges med kort varsel 

I så fald synes jeg du skal bruge 55 kr inkl. moms på min E-bog OM PERSONLIG VIRKSOMHED SOM LINK for den forklarer rigtigt meget af det du vil ha brug for, hvis du bestemmer dig for at stifte. Der er alt om at stifte og regler for regnskab og moms osv - og så er du bedre klædt på til at træffe din beslutning eller som trykt bog til ca 99 kr HER I LINK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for vejledning. Det er da noget jeg kan bruge konstruktivt. Og mon ikke jeg skal få købt en bog.
Det må blive mit lille onsdsgsprojekt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)