Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldelse til forbrugerombudsmanden?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Et domæne er jo som definition et abonnement man køber, eftersom det koster et årligt gebyr på alle slags domæner, og når man køber et abonnement, ja så kan man jo også forvente at regninger sendes automatisk.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for svaret. 

Det kan sagtens være du har ret — eller; du har jo ret, for det er den fælde jeg er faldet i, sammen med en bunke andre stakler, der mindst er lige så trætte af det som jeg er.

Men jeg synes det er det glade vanvid, at fordi jeg har sagt 'ja' til en ydelse én gang, så kan de tillade sig at køre det som en automatiseret proces og opkræve penge af mig automatisk uden at jeg aktivt har samtykket og sagt 'ja tak' til det.

Her på Amino f.eks. er der jo helt anderledes. Jeg har haft e t PLUS medlemsskab / abonnement. Det har jeg glemt at forny. Derfor udløber det automatisk og jeg bliver ikke længere opkrævet penge pr. automatik. Også selvom det er en form for 'abonnement' løsning. Sådan burde det være i alle sammenhænge og alle forretninger.

Amino sender jo selvfølgelig et ønske om at man skal forny og det er helt på sin plads, men der er ingen automatiseret proces hvor de tillader sig automatisk at opkræve mig penge når jeg ikke aktivt har tilvalgt det.Og sådan er det på alle de andre steder jeg har domæner; unoeuro, one.com, speednames etc. — de lader bare domænet / abonnementet sive ud i cyberspace og sender mig ikke en opkrævning, for jeg har ikke selv valgt at forny det.

Uanset hvordan man vender og drejer det — og uanset hvor mange der siger at 'omtalte udbyder' har ret til det, vil jeg altid føle det er umoralsk at bondefange folk til en ydelse uden at de aktivt selv har tilvalgt at de gerne vil have den ydelse.

// Brokop

http://brokop.com/

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)