Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste sted at nyde livet i Europa for en iværksætter

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Lausanne, Schweiz
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Fra  NordicJobsAbroad Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

R.L. :

Syd-Frankrig ! Vin og Ost, whats not to like :)

Sandt, men der er også meget arbejdsløshed og kriminalitet.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper - Schweiz:

Det har du fuldstændig ret i; CH er faktisk det dyreste land i Europa og ét af de dyreste i verden. I forhold til Danmark er der kun én ting, der er billigere her; biler (som koster ca. 1/3 af, hvad de gør i DK).

Mit bud er, at man skal tjene over CHF 100.000 pr. år (dvs. ca. 700.000 DKK) før det kan svare sig at flytte hertil, netop fordi udgifterne til mad, bolig og sundhedsforsikring er højere. Men disse udgifter har jo et naturligt loft og udgør derfor en mindre og mindre del af dine udgifter, jo flere penge du tjener.

Kender næsten intet til CH, så vil ikke udtale mig om det. 

Men set med min optik, så er man nødt til at forelske sig i landet, før man tænker skat

Og når man så har fundet ud af det, så kan man begynde at tale forskellige konstruktioner. Ved fx at flytte til England, så har du langt flere penge imellem hænderne hvis du ikke har børn, selv fra lave indkomster. 

Når du så får børn og opdager at skole / vuggestue koster imellem 13-18.000 kr / pr måned, så indser du lidt at regnestykket ikke er helt så nemt. Dog fortryder jeg ikke at flytte til UK, selvom man godt kunne bruge noget bedre vejr :)

Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, 

Jeg vil høre, om du kan hjælpe. 

I  Schweiz er der ingen kapitalgevinstbeskatning. Jeg vil derfor høre, om man kan sælge sit selskab til et andet selskab oprettet til formålet, og på den måde realisere det oprindelige selskabs opsparede overskud skattefrit (efter selskabsskat).

 

Det forudsætter naturligvis, at man forlader Danmark, bosætter sig i Schweiz og sparer op i selskabet, mens man bor i Schweiz.

 

Jeg er naturligvis klar over, at der er exit skat, når man forlader Danmark. Spørgsmålet går på, hvor attraktiv skatten er, hvis man emigrerer til Schweiz.

 

Ifølge denne (lidt ældre) artikel, kan man finde selskabsskatteprocenter ned til 6,6% i Schweiz:

http://www.information.dk/135846

Du skriver, at selskabsskatten er 1%. Er det for indkomst under en bestemt grænse?

 

På forhånd tak. 

Fra Lausanne, Schweiz
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Fra  NordicJobsAbroad Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

maver382:

Hej Jesper, 

Jeg vil høre, om du kan hjælpe. 

I  Schweiz er der ingen kapitalgevinstbeskatning. Jeg vil derfor høre, om man kan sælge sit selskab til et andet selskab oprettet til formålet, og på den måde realisere det oprindelige selskabs opsparede overskud skattefrit (efter selskabsskat).

 

Det forudsætter naturligvis, at man forlader Danmark, bosætter sig i Schweiz og sparer op i selskabet, mens man bor i Schweiz.

 

Jeg er naturligvis klar over, at der er exit skat, når man forlader Danmark. Spørgsmålet går på, hvor attraktiv skatten er, hvis man emigrerer til Schweiz.

 

Ifølge denne (lidt ældre) artikel, kan man finde selskabsskatteprocenter ned til 6,6% i Schweiz:

http://www.information.dk/135846

Du skriver, at selskabsskatten er 1%. Er det for indkomst under en bestemt grænse?

 

På forhånd tak. 

Se mit svar i denne tråd.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Danmark er det sted i EU, hvor det er lettest og billigst at drive virksomhed. Desuden er der masser af fordele ved et dansk selskab.

Så hvorfor bruge formuer på selskaber i andre lande, når du relativt simpelt kan sætte det samme op via en selskabskonstruktion med et dansk selskab?

Hvis du skal udnytte de mere eksotiske destinationer, kræver det også, at du flytter dertil... Ellers er det irrelevant...

Måske var det relevant at du læste mere end overskrifterne i aviserne, og så ville du formodentlig opdage at de undersøgelser undlader at vurdere begrænset relavante ting som omkostningsniveau, virksomheders indtjening og evne til at forrente kapital.

Jeg må indrømme at JEG synes at det er vigtigere for mine beslutninger om min virksomhed tjener penge end om Skat er effektiv til at kradse penge ind eller jeg kan momsregistrere mig let. 

Det er ret underligt at danske virksomheder flytter så mange arbejdspladser når det ifølge journalister er en dårlig ide.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg har været i ledelse af virksomheder - bestyrelse og aktiv i DK, S, D, B, F, UK CH i Europa + i Tyrkiet, HongKong, Kina, Bangladesh og Indien - og jeg må give undersøgelserne medhold DK er nok det land det er lettest at etablere og drive virksomhed.

Udflytning af produktion fra Europa til Asien har jeg også været igennem, og ja lønnen er naturligvis meget lavere - men produktiviteten faktisk generelt også lavere - hvilket dog kan kompenseres med gode ledere.

Jeg tror derfor ikke man kan generalisere. Storproduktion vil givet med fordel kunne lægges i lavtløns lande - service og mange andre ting, drives lige så let og nogenlunde lige så billigt fra DK. Også korruption skal med i billedet - der er det f.eks. ikke lige let i mange U-lande hvor der skal smøres og hvor der er mange former for risiko.

Der er masser af effektive store velfungerende virksomheder i Danmark - og jeg tror virkeligt, det er meget individuelt hvor man lægger sig - ud fra type virksomhed - og markedet - 

Den generelle levestandard er høj i DK og det er jo lidt et bevis for velfungerende. Det er ikke sådan, at levestandarden i CH f.eks. er meget højere - trods lav skat. Man skal f.eks. tjene ganske meget, før man samlet har fordel i CH frem for DK - men ja, vist er der folk med store indtægter der med fordel kan vælge land efter det. Personligt ville jeg ikke tilråde, at vælge land efter lav skat som vigtigste parameter, det har jeg set en del ulykkelige eksempler på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

John, du har da bestemt ret i at der er positive elementer i Danmark, men det er bestemt ikke på lønsomhedsområdet at vi klarer os specielt godt. Et eksempel er at vi er det eneste land i nordeuropa hvor beskæftigelsesfrekvensen er lavere end før krisen, og at forskellen på hvad eksempelvis Tyskland har haft i fremgang og Danmark har haft i tilbagegang er 8.8% fra 2007-14. 

Vi har da en del virksomheder - også nogle der er store i international målestok men det skræmmende er at der er meget få af dem der er grundlagt efter 1960. Danmark har den store fordel at meget få dygtige ansatte vælger at forlade velbetalte funktionærjob for at blive selvstændige, hvilket ofte er et stort problem i andre lande.

Nogle af de områder hvor Danmark står rigtig dårligt er på udvikling af kapitaltunge virksomheder, og det er ret skræmmende når men bare på europæisk plan møder mekatroniske virksomheder med 30 ansatte efter 2-3 år.

Jeg kan ikke andet en være enig med dig i at skat er en sekundær ting - specielt i forhold til glæden ved livet og evnen til at udvikle virksomheden. Når det er sagt så er det et kæmpe problem her at vi grundet vores topskat reelt gange risikoen med fem i bytteforholdet mellem eks. privat tab på en kaution til dit selskab (typisk opsparing efter topskat) og gevinst af investering (typisk opsparing efter topskat). Der er i Danmark en helt ekstrem forskel på om pengene står på virksomhedens konto før skat eller hentes i privatøkonomien efter skat.

Når man taler om erhvervsklima skal man hellerikke glemme at 80% af virksomheder lukker efter mindre end 5 år og at kun 6% af virksomhederne nogensinde udvikler sig til at have mere end 5 ansatte. Det er næppe verdensklasse!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

John, du har da bestemt ret i at der er positive elementer i Danmark, men det er bestemt ikke på lønsomhedsområdet at vi klarer os specielt godt. Et eksempel er at vi er det eneste land i nordeuropa hvor beskæftigelsesfrekvensen er lavere end før krisen, og at forskellen på hvad eksempelvis Tyskland har haft i fremgang og Danmark har haft i tilbagegang er 8.8% fra 2007-14. 

Vi har da en del virksomheder - også nogle der er store i international målestok men det skræmmende er at der er meget få af dem der er grundlagt efter 1960. Danmark har den store fordel at meget få dygtige ansatte vælger at forlade velbetalte funktionærjob for at blive selvstændige, hvilket ofte er et stort problem i andre lande.

Nogle af de områder hvor Danmark står rigtig dårligt er på udvikling af kapitaltunge virksomheder, og det er ret skræmmende når men bare på europæisk plan møder mekatroniske virksomheder med 30 ansatte efter 2-3 år.

Jeg kan ikke andet en være enig med dig i at skat er en sekundær ting - specielt i forhold til glæden ved livet og evnen til at udvikle virksomheden. Når det er sagt så er det et kæmpe problem her at vi grundet vores topskat reelt gange risikoen med fem i bytteforholdet mellem eks. privat tab på en kaution til dit selskab (typisk opsparing efter topskat) og gevinst af investering (typisk opsparing efter topskat). Der er i Danmark en helt ekstrem forskel på om pengene står på virksomhedens konto før skat eller hentes i privatøkonomien efter skat.

Når man taler om erhvervsklima skal man hellerikke glemme at 80% af virksomheder lukker efter mindre end 5 år og at kun 6% af virksomhederne nogensinde udvikler sig til at have mere end 5 ansatte. Det er næppe verdensklasse!

små virksomheder ene mands opstart fasen  den er lidt den udenfor emmet det , kan ikke komme udenom skat.dk går meget efter små iværksættere men de har jo ikke nogle penge ligge udenlandet bolig i opstart fasen, dem der ikke tjener overskud efter et par år går skat.dk 

de kan sagtens godkende regnskabet , dog hvis du har et mistænkeligt lavt forbrug , skal siges jeg mødte faktiske igår 3 iværksættere der skraldet i opstart virksomheden ikke overskud sådan nogle er skat.dk efter de har jo et lavere forbrug meget end normal lønmodtager ved sådanne stor chance lukker og endnu større når skat.dk stiller gentagende gange hvorfor de lever overlever 

skat skal ned korrekt og et skattevæsen der ikke harmer oven på hovedet af os iværksættere i start fasen

dem det går godt meget højere overskud kan sikkert få mere overskud ved ligge pengene udlands

det skræmmer også mig at væksten er så dårligt og hvorfor bruge tid så meget små iværksættere når de store fiske ligger pengene i skat ly og andre laver snyd med aktie udbytte med mere for mange milliarder

men de bruger alt for meget tid på os små iværksættere nogle af os har jo ikke uddannelse med mere og så de ender jo på kontanthjælpen , det er jo det vi betaler skat til at der sidder mange 1000 vis der ville blive mistænkelig gjort hvis prøvet klare sig selv

 danmark er ikke verdens klasse men loven skat.dk hårdere er mange især grundet nogle snyder bander med mere blev beløbet sat op fra skat af så dem som levet af noget ikke lovligt kunne sættes i høj gæld disse love  rammer os iværksættere vi kan jo også blive sat i højere beløb nu end før 

gevindets arbejde er ikke stor i danmark men danmark er dejligt land synes jeg , her er min familie , hvis løn lavere end kontanthjælp dyr mad mere er det passion til at overleve der gør man 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael, SKAT finder fejl i over halvdelen af de mindre virksomheders regnskaber og undersøgelser viser at hvis de virksomheder betalte hvad de skulle i skat ville det være et skattepotentiale på 8,8 mia kr. Det er også en sjat......

Det handler ikke om enten eller - men både og. SKAT skal have de midler de har brug for for at få skatterne i statens kasse.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Mikael, SKAT finder fejl i over halvdelen af de mindre virksomheders regnskaber og undersøgelser viser at hvis de virksomheder betalte hvad de skulle i skat ville det være et skattepotentiale på 8,8 mia kr. Det er også en sjat......

Det handler ikke om enten eller - men både og. SKAT skal have de midler de har brug for for at få skatterne i statens kasse.

Enig. Alternativt simplificere skattesystemet, så det er nemmere. 

Vi er nok det skattesystem med fleste forskellige fradrag

Jeg vil da tro hvis strukturen var mere simpel - så vil den fejlprocent på cirka 50% i små virksomheder nok hurtigt komme langt længere ned. 

Så det kommer lidt på hvilke briller man har på

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)