Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste sted at nyde livet i Europa for en iværksætter

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange danskere firmaer, som har kundeservice og telefonsalg nede i Malaga, og det lokker en masse unge danskere til. Jeg har en kammerat, som lige har været i Malaga i et par måneder for at arbejde som sælger. Han virkede ihvertfald rigtig glad for at være dernede. Vejret er jo rigtig dejligt i Malaga, og så er Malaga også meget kendt blandt os danskere. Det giver dig helt sikkert nogle gode muligheder, hvis du fx skulle leje boligen ud til nogle danskere senere hen.

Fra Lausanne, Schweiz
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Fra  NordicJobsAbroad Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kundez,

Er det tiltænkt som en feriebolig eller vil du flytte til et andet land? Jeg spørger fordi flere her i tråden hiver skatteforholdene frem, men det vil jo kun være aktuelt, hvis du flytter din folkeregister-adresse ned i landet eller stifter en virksomhed der.

Hvis det udelukkende er tænkt som en feriebolig - med billige leveforhold og sol som du nævner - ville jeg foretrække én af følgende:

- Spanien fordi vejret er godt, skatten er ok (indkomstskat ca. 20 - 25%, selskabskat ca. 30%) og leveomkostningerne er lave. Hvis du vil i selskab med andre danskere er Malaga, Fuengirola eller Marbella de bedste bud - i Marbella f.eks. behøver du kun at kunne tale dansk, fordi der er så mange danskere! Der er danske barer, bagere, ejendomsmæglere osv. I Spanien kan du overleve fra ca. 800 EUR pr. måned og leve livet fra ca. 1500 - 2000 EUR

- Bulgarien er den ultimative europæiske destination i forhold til leveomkostninger - det er ekstremt billigt. Du kan overleve for ca. 500 EUR pr. måned og leve livet fra ca. 1000. Landet er dog noget mere tilbagestående i forhold til infrastruktur, socialvæsen, korruption osv. end mange andre europæiske lande, men hvis man leve med det (og det kan man, hvis man blot bruger det som feriedestination) er, det uden tvivl det sted, hvor du får mest for pengene. Byerne omkring Sortehavet (især Varna) er de bedste steder at bo. Jeg har skrevet en smule om at arbejde i Bulgarien her.

- Malta er en lidt overset destination, men der findes mange større virksomheder - især inden for gaming og online gambling - som har hovedsæder på Malta og derfor findes der overraskende mange indbyggere fra andre europæiske lande (som f.eks. Nordeuropa) på Malta. Prisniveauet er højere end i Spanien og Bulgarien og skatten er også højere. Læs evt. mere om at flytte til Malta her.

- Grækenland er en populær turistdestination, men et overset sted at flytte til. Grækenland har både ekstremt flot natur, dybe historiske og kulturelle rødder, lave leveomkostninger og sol. Den nuværende økonomiske situation virker måske en smule håbløs, men en rigtig iværksætter bør kunne se muligheder i den.

Jeg kunne også sætte Storbritannien og Irland på denne liste, men de lande opfylder vel næppe kravet om sol og lave leveomkostninger?

Personligt kunne jeg godt finde på at flytte til de fleste af ovennævnte lande, men hvis du har børn (eller skal have børn) ville jeg også tage andre faktorer såsom arbejdsløshed, social sikring, uddannelsessystem osv. med i betragtning. Jeg ville også tænke mere over skatteforholdene. 

Selv bor jeg i Schweiz på 8. år, hvilket jeg er meget glad for. Her er indkomstskatten 1% - 14% (afhængig af hvor du bor) for en indkomst op til ca. 100.000 CHF/år og selskabsskatten er 1% (men du betaler den først, når du har over 100.000 CHF i overskud). Herudover fungerer det sociale sikkerhedsnet samt sundhedssystemet bedre end i Danmark, og samfundet som helhed er meget velorganiseret (i modsætning til flere af landene ovenfor). Naturen er fantastisk og vejret er også meget bedre; der er mere sol og meget mindre overskyet/regn end i DK, men det er naturligvis ikke ligeså varmt som i Middelhavslandene.

Vh. Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Danmark er det sted i EU, hvor det er lettest og billigst at drive virksomhed. Desuden er der masser af fordele ved et dansk selskab.

Så hvorfor bruge formuer på selskaber i andre lande, når du relativt simpelt kan sætte det samme op via en selskabskonstruktion med et dansk selskab?

Hvis du skal udnytte de mere eksotiske destinationer, kræver det også, at du flytter dertil... Ellers er det irrelevant...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Channel islands ;-) Det er ihverfald på disse øer de fleste store både i monaco er indregisteret...hehe :D

Min hjemmeside, hvor man kan finde a-kasse priser

Fra Lausanne, Schweiz
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Fra  NordicJobsAbroad Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Danmark er det sted i EU, hvor det er lettest og billigst at drive virksomhed. Desuden er der masser af fordele ved et dansk selskab.

Så hvorfor bruge formuer på selskaber i andre lande, når du relativt simpelt kan sætte det samme op via en selskabskonstruktion med et dansk selskab?

Hvis du skal udnytte de mere eksotiske destinationer, kræver det også, at du flytter dertil... Ellers er det irrelevant...

Det kunne jo være pga. skattefordele, men så kræver det - som du nævner - at man flytter,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Enig i at man kan flytte for skattefordele men mener af erfaring at man ikke skal flytte bare for skat.

Jeg vil også sige, at man faktisk skal tjene rimeligt godt for at få højere daglig levestandard i CH end DK - for der er sandeligt også ting (bolig og alm mad + en del egenbetalinger) som er nok så dyrt i CH.

Den helt alm. borger i CH har ikke en så overvældende bedre levestandar end dittoen i DK som skatten kunne give indtryk af. For rigmænd og store indtægter, er der en klarere forskel

Tag en skattefordel som en ekstra appelsin i tubanen hvis du har lyst til et andet land - det bør i alle fald ikke været hoved motivationen med skatten for de fleste

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lausanne, Schweiz
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Fra  NordicJobsAbroad Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Enig i at man kan flytte for skattefordele men mener af erfaring at man ikke skal flytte bare for skat.

Nej, det giver kun mening i tilfælde, hvor man tjener rigtig mange penge. En anden faktor man måske kan have med i sine overvejelser her, er hvad det nye lande kan bidrage med i forhold til virksomheden.

Cookie - John Hannover:

Jeg vil også sige, at man faktisk skal tjene rimeligt godt for at få højere daglig levestandard i CH end DK - for der er sandeligt også ting (bolig og alm mad + en del egenbetalinger) som er nok så dyrt i CH.

Den helt alm. borger i CH har ikke en så overvældende bedre levestandar end dittoen i DK som skatten kunne give indtryk af. For rigmænd og store indtægter, er der en klarere forskel

Det har du fuldstændig ret i; CH er faktisk det dyreste land i Europa og ét af de dyreste i verden. I forhold til Danmark er der kun én ting, der er billigere her; biler (som koster ca. 1/3 af, hvad de gør i DK).

Mit bud er, at man skal tjene over CHF 100.000 pr. år (dvs. ca. 700.000 DKK) før det kan svare sig at flytte hertil, netop fordi udgifterne til mad, bolig og sundhedsforsikring er højere. Men disse udgifter har jo et naturligt loft og udgør derfor en mindre og mindre del af dine udgifter, jo flere penge du tjener.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv bosat i Malagaområdet og som tidligere nævnt så findes der mange danskere i malagaområdet. Der er også en del iværksættere også af de helt store, så der er muligheder for nogle gode kontakter også.

Leveomkostningerne er lave og Malaga er også et af de områder i Spanien hvor det er billigst at bo. Hvis du vil leve på dansk her, så er det ikke helt så billigt. Marbella kan også godt være lidt dyr.

Vejret er godt, men boligerne er ikke helt så gode, så vinteren kan godt være lidt kold indenfor.

At oprette og drive virksomhed kan være lidt bureaukratisk til tider, men har du et godt gestoría, kan de stå for det meste. Du har faste udgifter som selvstændig også uden indtægt.

Livskvaliteten er super god og jeg er rigtig glad for at bo her.

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager mit sene svar tilbage. Tak Jesper og alle jer andre. Det har været nytte input.

Kundez

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Syd-Frankrig ! Vin og Ost, whats not to like :)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)