Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgive "magten" i en virksomhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en virksomhed. Og vi nærmer os et punkt hvor jeg overvejer om det er ved at være tid til at træde mere i baggrunden og overlade styringen til kompetente folk. På den måde vil jeg kunne starte nye ting op...
Men jeg har det ikke godt med at overdrage "magten" syntes det er en kæmpe tillids sag. Møder tit ordene fra andre "hvorfor skal du tjene så meget på mit arbejde" en typisk håndværker/mester situation. Så jeg vil gerne høre om der er nogle der har erfaring med en sådan udvikling, hvordan det foregik og hvordan det siden hen er gået...

Mange hilsener

Morten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, 

Din situation er lidt svær at forestille sig, med så lidt info. 

Det jeg har set fungere bedst, er når man fx udnævner en administrerende direktør, som har "hånden på kogepladen", altså som køber 10-20% af selskabet evt via A og B aktier, hvor han optjener B aktier. 

Syntes du skal prøve at vende det med en Revisor

Kort sagt, hvis du bare "ansætter" en, så er det pisse hårdt at tjekke om de rent faktiske gør 115% for at det lykkedes, eller kun 85%. 85% er pisse hårdt at ændre til 115%, derfor skal man starte MEGET HÅRDT UD. 

Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Tak for dit svar.

Det lyder umiddelbart som en mulighed.

Jeg havde nu mere forestillet mig en ansættelse af adm direktør uden medejerskab. Men som du selv siger, er der ingen sikkehed for vedkommendes indsats, andet end deres egen jobsikkerhed.

Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt med en 10-20% overskuds bonus som en motiverende faktor

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MortenBLarsen:

Alternativt med en 10-20% overskuds bonus som en motiverende faktor

Jeg har set det mange gange, og medmindre det er en af danmarks største virksomheder, så tror jeg ikke det fungere i praksis. 

Jeg har det sådan, at jeg vil hellere eje en del af en success, end 100% af en halv fiasko (evt. ved at man føler sig udbrændt). 

I mit hovedet gælder det bare om at eje 51% for at have retten til at "tvinge" tingene igennem man brænder for - og så skal man bare have andre til at knokle "r*ven" ud af bukserne for de 49%. (hvis man ville have 2-3 mand ind). 

Stadig, så aner jeg ikke konditionerne i dit tilfælde, såsom branche, antal ansætte - og om vi taler om en forretning der kun omsætter 10 millioner om året, eller en 100 millioner kroner forretning. 

Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Det er en entreprise virksomhed, hvor fokus på kunder salg kvalitet og service er alfa og omega. Tingene kan ikke styres fra en computer (hvilket jeg nogle gange misunder).

Tak for dine svar, den med en del af en succes frem for 100% af en fiasko ramte sømmet på hovedet. Man bliver nogle gange for følelsesmæssigt engageret i noget man har startet op fra scratch.

Mange hilsener

Morten


Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

MortenBLarsen:
Det er en entreprise virksomhed, hvor fokus på kunder salg kvalitet og service er alfa og omega. Tingene kan ikke styres fra en computer (hvilket jeg nogle gange misunder).

Tak for dine svar, den med en del af en succes frem for 100% af en fiasko ramte sømmet på hovedet. Man bliver nogle gange for følelsesmæssigt engageret i noget man har startet op fra scratch.

Enig. 

Jeg har gjort det 2 gange, hvor jeg ikke ville give for meget - og det kostede mig dyrt. Begge virksomheder er idag lukket. Den ene var tæt på at smide mig personlig konkurs, dog er diverse ting betalt den dag idag. 

Men det var en pisse hamrende hård omgang. Mest af alt fordi jeg ikke ville de to personer nok, jeg troede ikke nok på dem, til at give dem for meget af MIN IDE. 

Men det er lige præcis der man skal passe på. 

For kunne de have løftet omsætning fra en million til 10 millioner, så havde det været meget sjovere for mig, at eje 30% mindre. 

Det er helt sikkert en dyr købt lektion jeg har lært - på den hårde måde. Og jeg vil mene at den fuldstændig holder i din situation indenfor Entreprise. Der betyder det faktisk endnu, mere at personen du vælger virkeligt brænder for det. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)