Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er SEO optimering nødvendigt med mine produkter?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde, hvis man sælger t-shirts med eget print, er det så nødvendigt med SEO optimering?

Jeg spørger fordi, markedet med t-shirts jo er så stort, så jeg tænker det næsten ikke kan lade sig gøre, at få ens webshop øverst på søgningsresultaterne.

Selvom markedet er så stort, mener i så stadig at SEO optimering er nødvendigt?

mvh. Erik

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uanset om det er et stort marked, så ville jeg optimere min side i forhold til SEO.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke nødvendigt, men det er en måde at få besøgende til din webshop. Hvis du sælger nok igennem venner, facebook, twitter, instagram og andre kommunikationsmidler, er det jo fint. Vil du prøve noget andet og danne et mersalg, så kan man arbejde med optimering på specifikke keywords i google. Sælger du eksempelvis et meget unikt produkt (sorte kopholdere med pink dinosaurer på) kan det være en god idé oveni, da du, hvis du optimerer ganske lidt, kommer op som den første på google, når en person forsøger at finde din side ved at google det de kan huske det handler om. 

Eksempelvis er det sjældent at jeg kan huske et firmanavn, men jeg kan tit deres slogan eller navnene på nogle produkter. Er hjemmesiden så helt død i forhold til produktbeskrivelser og er alt så meget imod google som det er muligt, så finder jeg dig nok ikke.

Dertil skal det dog siges at det er op af bakke at sigte efter en 1. plads på søgningen "sko", men at "lyserøde sko med sølvgevind" (hvis der rent faktisk er mennesker der søger på det - "brug adwords søgeordsværktøj") er rimelig let at ranke godt på. Har du penge på lommen, kan du desuden betale dig fra det mest basale for små penge og få hele pakken for nogle højere beløber. Evt. kan det anbefales at læse lidt i bøger som "SEOLEX" ganske gratis og lære lidt og arbejde med det du kan.

God dag. :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det blev lidt langt. Jeg håber du fanger pointen - ellers er du velkommen til at skrive. :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, man bør altid SEO-optimere et site også selvom der er meget konkurrence. SEO handler jo også om at gøre dit site mere brugervenligt, som under alle omstændigheder vil være gavnligt ift. besøgende. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vrøvl med vrøvl på.

læs eller genlæs Mikkel De Mips glimrende blogindlæg om SEO

det betaler sig ikke for alle.

http://www.amino.dk/blogs/mikkeldemib/archive/2014/02/13/seo-virker-ikke.aspx

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener også, at det altid vil være en god idé at SEO-optimere sit website.

Tænk evt. på hvad der gør lige præcis dit produkt specielt. Optimer derefter dit website til lige præcis det, og du er allerede godt på vej.

Jeg vil i hvert fald aldrig mene, at SEO er "unødvendigt" - og det er ligemeget hvilket marked du befinder dig på.

Jeg håber, at dette korte svar gav lidt hjælp :-)

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar. Det virker som om flertallet mener at jeg skal SEO optimere! :-) Jeg takker for jeres tid!

Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 8
Fra  BlueWave Solutions Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SEO optimering virker altid, hvis man ser det i forhold til samme side der ikke er optimeret, så vil den samme side der er optimeret får en bedre placering på google.

Men om det kan betale sige økonomisk er en hel anden sag.

I nogle brancher vil det koste mange penge at komme i nærheden af første side af google og tage lang tid.

Men hvis man er tilfreds med ikke at ligge på første side at google med et søgeord der er hård konkurrence om, så skal du vælge flere nemmere søgeord og optimer din hjemmeside til disse søgeord.

For at finde disse søgeord kan du bruge Googles Adwords Keywordplanner.

Vælg 10-20 søgeord der har 100-200 søgninger pr md og optimer efter dem.

Alternativ Goggle Adwords, så kommer du på forsiden, hvis du betaler nok.

MVH Jakob

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad os forestille os at du får gang i webshoppen og får trafik via betalte markedsføringskanaler som adwords, facebookannoncer, webannere osv. Og måske også organisk trafik fra sociale medier. Nogle af dine besøgende vil bare ose lidt på din shop uden at handle. Nogle vil måske ønske at vende tilbage senere, fordi de syntes din shop var tiltalende eller de pludselig har besluttet, at de skal handle. Kan de så søge sig frem til din side via google? Måske kan de ikke huske shoppens navn, men de kan nok huske noget andet specielt ved din shop, og vil derfor forsøge sig med lidt alternative søgefraser. I denne situation er det jo vigtigt at din shop er søgbar. Så ja, lidt basic on-page SEO er nødvendig.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)