Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af videregående uddannelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino,

Jeg står og skal påbegynde en videregående uddannelse på Aarhus Universitet til september. Jeg er dog i tvivl om to uddannelser, som jeg synes lyder spændende. De er som følger:

1. HA Almen - Den kender de fleste vel :-)

2. Economics and Business Administration - Så vidt som jeg har forstået, så er det den engelske udgave af HA'en?

Mit egentligt spørgsmål er: Er der nogen af jer, som ved om der er stor forskel på de to uddannelser? (Jeg ved godt den ene er på engelsk) Jeg mener er studieniveauet lavere på den engelske i det den kræver et noget lavere gennemsnit?

Mvh

Mikkel V.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Adgangskravet til uddannelsen siger nødvendigvis ikke om niveauet, men reguleres derimod ift. ansøgninger - dvs. popularitet.

Jeg ville foretrække den engelske udgave, da du foruden en international profil, også slipper for problematikken ift. at skulle tænke engelske termer i danske sammenhænge. Har selv læst HA.almen på dansk.

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret. 

For at køre lidt mere i det: Hvad så med undervisningen, siden den nu måske ikke er så populær? Jeg tænker om man lærer for lidt på denne uddannelse i forhold til den danske HA.. 

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Tror du ikke det er på tide du ringer til uni og snakker med en studievejleder, de er der for at hjælpe dig.  Popularitet af et fag har jo intet at gøre med hvad og hvor meget du lære. 

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg overvejet - det bliver gjort næste uge - :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være nogle klart definerede studieplaner for begge studier, som du kan sammenligne fag for fag.

/anders

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)