Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsbolig - Må jeg trække det fra?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en bolig (campingvogn på campingplads) i forbindelse med mit arbejde. Det er altså et sted jeg overnatter fra mandag - fredag. Når klokken slår fredag eftermiddag, så tager jeg hjem til min folkeregisteradresse og tilbringer weekenden der.
Alt andet lige, er reglerne på campingpladsen, at jeg må være der søndag aften - fredag eftermiddag. Så det kan aldrig blive til en "hobby-bolig" eller lign.

Hvordan er reglerne for betaling af denne bolig. Er det min private interesse, og dermed privat udgift, eller kan mit firma betale for hele boligen inkl. det forbrug der måtte være.
Jeg aner ikke hvad reglerne er på området, og kan umiddelbart ikke finde noget jeg kan fortolke ordentligt.

Håber I kan hjælpe

/Tim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville tro det var vanskeligt  Det er ikke sådan lige til at indrette en campingvogn til ren virksomhed og begrunde det + du er der jo også privat og hvordan ville du så adskille det private rum 100% arbejdsrummet?? Jeg vil sige helt klart nej

Hvis du boede hjemme om natten og campingvogen var indrettet så den ikke kunne anvendes privat overhovedet - men sådan er det jo ikke - så var der en chance (at campingvognen var rent salgskontor for ejendomsmægler osv  men ikke på alm campingplads)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tænker jeg også at det har en privat karakter der gør at det ikke kan trækkes fra, men du kan jo evt. bede Skat om et bindende svar.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 11. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit svar. Det som fik mig til at overveje det her spørgsmål, er hvordan diverse håndværksfirmaer betaler for sine medarbejdere når de 'ligger ude'.

Altså en håndværker som eks. rejser fra Jylland til Sjælland for at arbejde. Her skal håndværkeren (den ansatte) enten selv betale for bolig + mad (dermed for de udlægger penge). Ellers skal virksomheden sørge for både bolig og mad, eller for f eks. kun boligen, og håndværkeren skal selv betale for maden (mod der bliver beskåret i udlægget). - hvis jeg har forstået det korrekt. 

Hvis vi tager scenariet, hvor virksomheden betaler for boligen, så må virksomheden kunne ligge det som en form for driftsomkostning eller lignende. Jeg tænker, at jeg på en måde må indgå i det scenarie.

I det scenarie, hvordan skal virksomheden så betale for den bolig. Og kan jeg indgå under det scenarie? For jeg er vel "ansat af mit eget firma?"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Indgangsvinklen bør være spørgsmålet om hvorfor du har behov for at bo i campingvognen?

Tilmeldt 11. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi arbejdspladsen (P-enheden) er baseret i Århus, og min privatadresse er i vestjylland (Mors).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

se evt nedenstående link:

http://www.tax.dk/pjecer/rejseudgifter.htm

Hvis der er tale om et midlertidigt arbejdssted er udfordringen afstanden. Kører du bil er turen vil cirka 2 timer hver vej - og det vil formentlig ikke være nok for at opnå fradrag. Hvis du er afhængig af offentlige transportmidler er turen vel noget nær det dobbelte i tid. Så kan der argumenteres for fradrag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

TimDNielsen:
For jeg er vel "ansat af mit eget firma?"
der er meget store forskelle i dokumentationskrav på ejer og ansatte, da ejer jo gerne vil mele egen kage - men sjældent tage omkostninger for ansat - så der er meget stor forskel

HVIS du er tømrer, og bor i København og har opgave i Horsens, og derfor vælger at bo i en campingvogn - så kan der sikkert komme mulighed for fradrag for omkostningen mens du løser horsens opgaven. Ikke hvis du ellers bare bruger den som privat bolig samtidigt - dette bare som princip - jeg kender ikke de afstande du nævnte godt nok - men der har Whiskey svaret så jeg lige

Du kan bede skat om bindende svar - stil spørgsmålet så klart og enkelt at det kan besvares med ja eller nej - eller du chance - og så komme af med penge ved kontrol.

Det er som med ex logotøj. Firma med ansatte kan kræve at de ansatte skal iføre sig en "uniform" ved arbejdets begyndelse og tage den af efter arbejde, og der er fradrag. Er du ejer og køber en gant bluse og giver den dit logo fordi du godt vil vise firmaet pænt, men kan bruge den privat i øvrigt, så forkastes det. Du kan gi din ansatte en julegave men ikke dig selv osv osv osv - Bare så du ikke regner med at alt man kan med en ansat, kan man så med sig selv som ejer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)