Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC program til at arbejde med shoppen lokalt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter produktantallet er stigende i min shop(hardware-store.dk), er admin-delen blevet meget tung at arbejde med online. Jeg søger derfor et program hvor jeg kan redigere i mine produkter, kategorier mv. på lokal pc. Meget gerne live således programmet bliver koblet op til shoppens database og kan sætte gemte ændringerne i "buffer". Hvad hedder et sådan problem? Nogen som har erfaringer med noget ligende? Andre ideer for at afhjælpe problemet?

Jeg benytter cubecart software.

På forhånd tak,

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det ligner at shoppen kører på en mysql database, kan du prøve at benytte mysql workbench (https://www.mysql.com/products/workbench/).

Her vil du få fremvist din database i hvad der ligner lidt et excel ark. Når der redigeres herfra vil alle redigeringer være live opdateret.

Dette fungerer dog kun hvis du har din server hostet et sted, hvor der er tilladt remote access.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

KevinSj:
Her vil du få fremvist din database i hvad der ligner lidt et excel ark. Når der redigeres herfra vil alle redigeringer være live opdateret.

Det vil jeg ikke anbefale at man gør. Der kan være nogle ting der skal opdateres på tværs af de forskellige tabeller. Det er jo ikke uden grund at man har et administrationsinterface til at rette data :)

én forkert ændring kan vælte shoppen.....

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det kun er værdierne i de forskellige tables, skulle shoppen ikke lide skade af dette ;)

Dog vil jeg heller ikke anbefale, at man går ind og roder i strukturen af databasen på et live site, da dette som du korrekt siger kan vælte shoppen :)

Du nævner det kan være at nogle ting skal opdateres på tværs af de forskellige tabeller, kan du komme på et eksempel på hvad dette kunne være ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
KevinSj:
Du nævner det kan være at nogle ting skal opdateres på tværs af de forskellige tabeller, kan du komme på et eksempel på hvad dette kunne være ?


Ikke umiddelbart, men min erfaring siger mig at der KAN være uheldige sammensætninger som brugeren ikke er klar over. Jeg har set meget elendig kodning i min tid i branchen...
Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tyske produkt Smartstore kan det du efterspørger, men kræver nok, at du laver en Shop der passer til.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder somom det er workbench jeg skal bruge. Kunne dog være bedre med en program med bedre brugergrænseflade/brugervenligt.

Findes der andre?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Fra  DK-Solutions ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej michaeljm

Ja i ERP programmet Visma Mamut, opretter du dine produkter, med tekst og billeder, lokalt på din PC og opdaterer

så den gratis webshop, der medfølger og hostes på mamutweb.com  - du kan tilknytte dit eget domæne.

Shoppen er 100% integreret med regnskabsprogrammet.

Der findes vist en ren shop løsning, med samme koncept, excl. regnskabsdelen.

Du kan se vores shop her: http://dk-solutions.mamutweb.com/Shop/List/Hardware/4/1

mvh Kell

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)