Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst på forside af webshop, hvor, hvor meget, hvilket indhold?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og arbejder med SEO på nogle webshops, og har et par spørgsmål jeg håber I kan svare på. Jeg smider en liste spørgsmål lige fra leveren, og så ser vi hvad der sker :-)

1. Forsidetekst
a: Hvor meget tekst skal man minimum/maximum have på forsiden?
b: Hvor høj keyword density kan man minimum/maximum have i teksten?
c: Hvor vigtigt er det om teksten står øverst/lige under evt. "mest solgte-billeder"/helt i bunden?

2. Jeg ser at nogle sider har sidebar, og andre ikke har.
a: Læser google sidebaren først, og er det derfor vigtigst at denne er "veludrustet" mht. keywords osv?
b: Er det en fordel/ulempe med sidebar?

Til info er der tale om webshops både i magento og shopify.

Spørg endelig hvis der mangler information, der kan gøre svarene lettere :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Hostrup:
1. Forsidetekst

a: Hvor meget tekst skal man minimum/maximum have på forsiden?

Så meget tekst som gør at forsiden konvertere besøget til salg.

Christopher Hostrup:
b: Hvor høj keyword density kan man minimum/maximum have i teksten?

som a.

Christopher Hostrup:
c: Hvor vigtigt er det om teksten står øverst/lige under evt. "mest solgte-billeder"/helt i bunden?

som a.

Christopher Hostrup:
2. Jeg ser at nogle sider har sidebar, og andre ikke har.

a: Læser google sidebaren først, og er det derfor vigtigst at denne er "veludrustet" mht. keywords osv?

Hvor vigtigt er det for den besøgende at der er en sidebar? Gør det navigationen lettere? Der skal de keywords i den så de nemt kan finde de produkter som der er vigtigt for dem.

Fejlen som mange gør er at de fokuserer på SEO istedet for at fokusere på at det skal være nemt for den besøgende at finde det produkt som de leder efter og derved blive konverteret til betalende kunder. Søgemaskinerne laver om på deres algoritmer fra tid til anden og hvis man KUN fokuserer på SEO så ryger rankingen på webshoppen fordi søgemaskinerne har mere og mere fokus på kunderne og deres oplevelse og de ranker de websites/shops højere som fokuser på disse parametre.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på at google opdaterer deres algoritmer hele tiden, og selvfølgelig er det primære for en webshop at den skal være top-brugervenlig. Desværre (eller heldigvis) så taler vi jo med en google søgerobot, som rangerer os, og derfor er det jo rart at vide hvilket sprog man skal snakke til den, for at den indexerer ens side rigtigt, så man kommer frem når folk søger på de ord der giver mening i forhold til siden.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Hostrup:
derfor er det jo rart at vide hvilket sprog man skal snakke til den, for at den indexerer ens side rigtigt

Nøjagtigt som det skal være når man skal lave en besøgende om til en betalende kunde. Det er også det I kommer længst med i det lange løb. At lave det så det passer til søgemaskinerne nu er som at tisse i bukserne hvis man fryser.... 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En mulighed er også at tilføje noget tekst længere nede på siden. På den måde har du en del der hedder billeder og konvertering i toppen. Samtidigt har du så noget tekst der bider fat i google længere nede og som gør det muligt få brugeren at hente mere information om det ønskede emne.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)