Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komme af med mine kontanter?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål tilWink

Jeg har 50.000 kr. firmas kontanter (cash) og så har jeg 50.000 kr. mine penge (opsparing på mit bankKonto). Må jeg overføre 50.000 kr. fra mit opsparingsKonto til mit firmasKonto, samt at jeg tager 50.000 kr. firmas kontanter?

Og så bogfører jeg det, 50.000 kr. ind bank - 50.000 kr. ud kontanter (til mig).

Er det lovligt? Hvad siger skat til det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra personlig virksomhed? Ja så må du bare føre 50.000 kr kontant fra virksomhedens kontant konto over til dig selv som privat hævet (regnskab kredit kasse og debet privat hævet i status) - og derefter føre 50.000 kr din opsparingskonto ind på firma bankkonto regnskab - kredit privat hævet og debet bank)

Det afgørende er, at de 50.000 kr du har i kassen i virksomheden er korrekt med i regnskab så det ikke kan ses som sorte penge, men er det, så må du gerne gøre som i linie et og to  Overvej E-bogen om PERSONLIG VIRKSOMHED for at forstå sammenhæng mellem private penge og firmapenge - hvis det er personlig virksomhed du driver. 

Det er ikke en god ide at drive virksomhed hvis man ikke kender sammenhænget, og netop den frihed til at flytte penge er et af argumenterne for personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et ApS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Leno:
Det er et ApS.
det bør stadigt lovligt kunne gøres når det er noget der sker samme dag. Sæt penge ind først selv fra privat på erhverskontoen og hæv dem så kontant fra firmakasse direkte efter - og skriv - vekslet kontanter til bank som bilag

Det der IKKE må ske, er at du hæver privat i dit ApS og har en gæld til det (ulovligt aktionærlån) - eller at du skyder penge ind over længere tid, men en regulær veksling som er så velbegrundet kan ikke gi problem når du først sætter penge i firmabank og så direkte hæver selv i kassen - så længe stadigt, at de 50.000 kr cash er fuldt redegjort for i selskabet

Så har DU jo bare problemet med at skulle veksle, så jeg har svært ved at se hvad det hjælper faktisk.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har så lige et spørgsmål der ligner Lidt : 

har selvstændig virksomhed, og haft problemer med nykredit døgnboks. Må jeg sætte dagens kontanter ind på privat konto (I coop) og derefter overføre til firmakonto via net bank? UDEN også at skulle bogføre privat konto.? Altså bare overføre fra egen private konto til firma og skrive indsat i bank fra kasse, som jeg ellers har gjort når jeg indsætter direkte via døgnboks på firmakonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du sagtens i personlig virksomhed. I selskab vil det ikke være tilrådeligt at sætte penge ind på en privatkonto - selv om jeg forstår formålet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Tusind tak for hurtigt svar😊

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)