Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Hvordan klarer man fortoldningsprocessen?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også vi har prøvet at forklare dig hvad du skal gøre.  Naturligvis er det uheldigt at Væksts oplysninger er forældede, men den omtale side er fra 2011. Ivrigt tror jeg ikke du finder andre nye kilder på nettet der omtaler brugen af blanketter.

Naturligvis skal din leverandør skrive dir firmanavn på pakken, det er ligeledes en god ide af vedhæfte ( i en konvolut eller plastlomme) en faktura kopi udvendig på pakken. Under normale omstændigheder vil den danske speditør have alle nødvendige oplysninger før dit gods ankommer til Danmark.  Dette gælder dog ikke Post Danmark.

Det det vigtige for dig at du får indfortoldnings papirerne fra speditøren og tjekker at beløbene ser rigtige ud.

 

 

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så glemmer jeg enhedsdokumentet. 

Tak for hjælpen. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du kan roligt glemme alt om det dokument ;-)

Hvor meget gods er det du skal have hjem?  Hvilken speditør skal forestå transporten?

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

ja du kan roligt glemme alt om det dokument ;-)

Hvor meget gods er det du skal have hjem?  Hvilken speditør skal forestå transporten?

Jeg skal importere for lige over 30.000 kr. Da jeg fik vareprøverne blev de sendt med EMS, hvorefter Post Danmark overtog da det kom til Danmark. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg mente hvor mange kg / volumen af gods du skal have hjem?  hvem skal godset sendes med denne gang ?

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gerne have styr på reglerne inden jeg begyndte at snakke detaljer med min leverandør så jeg ikke kommer til at fremstå så grøn som jeg er. Derfor har jeg ikke aftalt forsendelse og ved ikke præcis kilo og størrelse. Det handler om ca. 150 høretelefoner, af de små slags (in ear), og derfor er det ikke en forsendelse der vejer ret mange kilo. Derimod kommer det til at fylde en del da de mindste af de 150 pakker fylder 8x3x14,5 cm og de største fylder 12x5,5x16 cm. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Da dit gods er remiligt let vil det blive afregnet som volumen gods div. at du har et sted mellem 20 til 30 kg gods.  For så små mængder gods vil den bedste løsning være at bruge et kurerfirma f.eks.  DHL, FedEx eller UPS - Spørg din leverandør hvem af de internationale kurerfirmaer de har nogle gode priser hos.

 

 

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg gøre. 

Mange tak for hjælpen. Nu føler jeg mig lidt mere tilpas med situationen.  :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)