Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal benzin til medarbejder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg har lige fået tilbud fra PostDK på at de kan hente pakker fra vores webshop - men det lyder på ca. 40.000 kr. om året. Så fik jeg lynhurtigt den smarte ide at spørge en medarbejder om han fast kunne tage pakkerne med og smide dem ind hos PostDK på vejen, mod at firmaet så gav en tank benzin om måneden, meeen må jeg overhovedet det ? og må jeg trække det fra ?

Det skal lige siges at medarbejderen er helt med på ideen, og en meget billigere løsning for mig.

På forhånd tak

Dbh Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil sige, at det du kan, er at betale hans helt konkret benzinforbrug, og det er jo ikke let at bevise. Du kan ikke gi en tank her og der - det vil være løn og skal indberettes. Kunne du påvise, f.eks som ved lejebil, at han fylder op inden han kører fra dig - og igen når han når målet og fører kørebog - så han kan vise, at xx km svarer pænt med det antal liter så gik det sikkert, men bare sådan at fylde benzin på tror jeg kan gi bøvl.

Omvendt, kan du jo gi ham kørepenge efter statens takster helt enkelt - da han vel er lønnet medarbejder. Det er så 3,70 kr per km efter pænt ført kørebog - og det er så skattefrit for ham - det er jo den normale løsning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for dit svar - problemet er at der kun er 1 km hen til Posten, så km penge giver nok ikke meget mening. Men at bede ham gøre det i hans private bil ville jeg aldrig kunne få mig selv til uden at tilbyde ham noget for det. Vi spare 40.000 kr om året, så er 400-500 kr om måneden i benzin billigt sluppet :)

Men igen tak for hjælpen - jeg må i tænke boks igen.

Dbh Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo så gi ham 800 kroner mere i løn - så har han 352 kr mere ud - det er vel et kompromis. Du kan altså ikke lønne folk med benzin uden du opgiver værdien som løn. 

1 km per dag 20 dage - og måske frem og tilbage = 2 km i 20 dage er 148 kroner skatte frit til ham om måneden for at køre - det er vel ret godt hvis han må gøre det i arbejdstiden - 3,70 per km og i benzin koster det ham vel ikke 1 krone at køre en km og så i arbejdstiden

Nå - synes nu det må til at løse uden at få bøvl med skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan han ikke få betale en time eller 2 ekstra løn om dagen plus kørepenge for det?

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jobberway:
Kan han ikke få betale en time eller 2 ekstra løn om dagen plus kørepenge for det?
jo alt det trådstarter vil. Lyder lidt voldsomt hvis der er 1 km at køre men løn og kørepenge og alt det - lige så meget trådstarter vil. Jeg ville lade det ske i arbejdstiden og nok ikke gi mere end max 800 kr mere om ugen for det eller 500 kr ud - = 100 kroner om dagen - for at køre 1 km i egen bil i arbejdstiden, det ville jeg nok mene var ret så fint - men lige så mange timer han vil gi ham ekstra løn og kørepenge efter kørebog er 100% ok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)